• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
3
جواد امام:

از فرصت حضور آقای پزشکیان برای بهم زدن خواب فرقه پایداری استفاده کنیم/ شرایط رقابت برابر نیست

  • کد خبر : 145819
  • 24 خرداد 1403 - 13:00
از فرصت حضور آقای پزشکیان برای بهم زدن خواب فرقه پایداری استفاده کنیم/ شرایط رقابت برابر نیست
یازاکو - سخنگوی جبهه اصلاحات و فعال سیاسی با تحلیل وضعیت انتخابات و تایید صلاحیت شدگان، می‌گوید: تایید صلاحیت آقای پزشکیان را به فال نیک می‌گیریم. همانطور که دعوت جبهه اصلاحات مورد قبول او قرار گرفت، امروز هم جبهه اصلاحات حمایت تمام قد از او را اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، جواد امام در گفتگو با اصلاحات نیوز اظهار کرد: ما به رفتار شورای نگهبان کماکان نقد داریم. متأسفانه آیین‌نامه ای که شورای نگهبان در این دوره، فراتر از نظارت استصوابی تصویب و ابلاغ کرد، به عنوان قانون مورد عمل وزارت کشور قرار گرفت و این آیین نامه محدودیت هایی را برای نامزدهای انتخابات در نظر گرفته بود که حق بسیاری از افرادی را که می‌توانستند حضور داشته باشند، شورای نگهبان سلب کرد. در حالی که این اقدام برخلاف قانون اساسی است. معمولا شورای نگهبان تفاسیری که نسبت به قانون اساسی داشته، تفاسیر مضیقی بوده است، در صورتی که باید نسبت به حقوق ملت تفسیری موسع داشته باشند.

جواد امام با بیان این نکته که بعد از نزدیک به ۵ دهه هنوز با بحث تفسیر رجال سیاسی، خودداری کرده است، گفت: به نوعی از این جهت که خواسته از موضوع فرار رو به جلویی داشته باشد، اعلام کرده زنان هم می‌توانند ثبت نام کنند. خب این حق، حق ثبت نام نیست، بلکه حق انتخاب شدن نیز می‌باشد. این حق انتخاب شدن ۵۰ درصد از مردم ماست و وقتی این حق را نداشته باشند، حق آزادی عملشان سلب می‌شود.

او در ادامه گفت: در این مرحله بسیاری از شایستگان نتوانستند خودشان را در معرض رای قرار دهند. آرایش کاندیداها نشان می‌دهد ۵ کاندیدا با گرایش مشخص و یک کاندیدا با گرایش متفاوت تایید صلاحیت شده اند. جامعه این مسائل را می‌بیند و مورد قضاوت قرار می‌دهد.

جواد امام می‌گوید: صرف نظر از اینکه آرایش نامزدهای این دوره رقابت نابرابر و ناعادلانه ۵ به ۱ را رقم زده است، متاسفانه شاهد شکل گیری ستاد آقایان و عملا تعطیلی دستگاههای اجرایی و مقننه می باشیم. چنانکه رئیس مجلس کاندیدا شده و نائب رئیس مجلس، رئیس ستاد وی شده است.عضو شورای عالی امنیت ملی کاندیدا شده است و معاون اجرایی رییس جمهور رئیس ستادش است.شهردار تهران کاندیدا شده و معاون مالی و اقتصادی شهردار، ریاست ستادش را برعهده دارد. واقعا این معنای رقابت و شرایط برابر است؟!

خواست جامعه این است که رقابتی سالم و واقعی شکل بگیرد. اینکه مانند دوره قبل ببینیم که کاندیداهای یک گرایش از آزادی عمل برخوردارند و کاملا یکدیگر را پوشش و در عمل سازماندهی شده برای همدیگر استفاده کنند، معنای رقابت نمی دهد. نباید طوری باشد که یک کاندیدای اصلاح طلب را تایید صلاحیت کنند برای اینکه بگویند این جریان هم نماینده دارد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: خواست جامعه این است که رقابتی سالم و واقعی شکل بگیرد. اینکه مانند دوره قبل ببینیم که کاندیداهای یک گرایش از آزادی عمل برخوردارند و کاملا یکدیگر را پوشش و در عمل سازماندهی شده برای همدیگر استفاده کنند، معنای رقابت نمی دهد. نباید طوری باشد که یک کاندیدای اصلاح طلب را تایید صلاحیت کنند برای اینکه بگویند این جریان هم نماینده دارد.

جواد امام با بیان این موضوع که این نوع رویه‌ها، آزادی انتخابات و رقابت سالم و منصفانه را از بین می‌برد ،گفت: امیدوار هستیم با سوابق و صداقت و سلامتآاقای پزشکیان، ایشان پیروز این میدان از صندوق رای، مردم باشند.

سخنگوی جبهه اصلاحات در ادامه تصریح کرد: به هرحال با تصمیمی که گرفتیم از آقای پزشکیان حمایت می‌کنیم، اما چون نقدهایی هم به اولین گفتگوی او صورت گرفته بود، نقدها را هم صادقانه مطرح می‌کنیم. من فکر می‌کنم پزشکیان قطعا می‌تواند در مناظرات خوش بدرخشد، چرا که امتحان خودش را به درستی پس داده و چهره ناشناخته ای هم نیست. او قاعدتا قادر است به عنوان نقشی که می تواند در قبال رانت گرایان داشته باشد، قد علم کند. اگر جامعه مدنی ما از همین روحیه صداقت و شجاعت استقبال کند، قطعا او می‌تواند به عنوان مظهر مبارزه با فساد قرار بگیرد. آقای پزشکیان اتفاقا در همین مصاحبه اخیرش یک وجه بسیار درخشان داشت و آنهم توجه به امر تخصص و دانش بود. او متواضعانه و به درستی اعلام کرد، آن کسی که باید تسلیم امر دانشمندان و کارشناسان شود، من هستم نه اینکه آنها از من تبعیت کنند. این اصل بسیار مهمی است که این جایگاه را به رسمیت بشناسیم.

باید از فرصت حضور آقای پزشکیان برای بهم زدن خواب فرقه پایداری و متوقف نمودن پروژه یکدست سازی، کمال استفاده را داشته باشند. من فکر می‌کنم در مناظره ها و نشست های خبری پزشکیان، او بتواند بخش آرا خاکستری را بیدار کند و مردم آشنایی بیشتری با او و دیدگاه‌هایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه اتفاقی که امروز رخ داده این است مدیران بی تجربه و بی دانش در راس امور قرار گرفتند و فکر می‌کنم این نقطه قوت آقای پزشکیان است که باید به آن توجه جدی داشت.

جواد امام با اشاره به توانایی دکتر پزشکیان در جذب آرا خاکستری گفت: به هر حال یک فرصتی ایجاد شده که باید از آن برای ایران و تغییر ریلی و سیاست های غلط یکدست سازی که کشور را به سراشیبی نابودی نزدیک می‌کند، استفاده کنیم. قطعا بدون حضور مردم هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و اگر آن آرایی که منتقد هستند و اکثریت قابل توجه ای هم هستند، نگران آینده کشورند، به نظرم باید از فرصت حضور آقای پزشکیان برای بهم زدن خواب فرقه پایداری و متوقف نمودن پروژه یکدست سازی، کمال استفاده را داشته باشند. من فکر می‌کنم در مناظره ها و نشست های خبری پزشکیان، او بتواند بخش آرا خاکستری را بیدار کند و مردم آشنایی بیشتری با او و دیدگاه‌هایش پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});