• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
1

تست موفقیت‌آمیز تولید آلومینا از نفلین‌سینیت به روش پیرومتالورژی

  • کد خبر : 145847
  • 24 خرداد 1403 - 15:15
تست موفقیت‌آمیز تولید آلومینا از نفلین‌سینیت به روش پیرومتالورژی
یازاکو - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به تست موفقیت‌آمیز تولید آلومینا از نفلین‌سینیت به روش پیرومتالورژی گفت: خوشبختانه پس از دو دهه، امروز قرارگاه خاتم‌الانبیا با همکاری دانشگاه در مجموعه نفلین‌سینیت توانسته‌اند در تولید مواد آلومینا به نتایج مطلوبی دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، عبدالحمید سرتیپی در آیین تست پایلوت تولید آلومینا از نفلین سینیت به روش پیرو متالورژی افزود: امیدواریم در ماه های آینده با زیرساخت هایی که ایجاد شده و همچنین احداث کارخانه، گام های بلندی در دستیابی به خودکفایی تولید آلومینیوم از نفلین‌سینیت برداریم.

وی بیان این که استحصال مواد آلومینا از نفلین‌سینیت سراب و کلیبر اتفاق بزرگ در صنعت کشور است، افزود: مجموعه عظیم نفلین‌سینیت بیش از دو دهه است که در سراب و استان با ذخیره قابل توجه نزدیک به پنج میلیارد تن شناسایی شده بود که اکنون با توجه به این که کشور ما یکی واردکنندگان آلومینیوم است به این تکنولوژی دست یافته ایم.

تحقق آرزوی دیرینه آذربایجان با دستیابی به تکنولوژی تولید هیدروکسید آلومینیوم

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرآورده‌های نسوز آذر شهاب تبریز نیز در این مراسم گفت: این شرکت با تکیه بر توانمندی ها و دانش متخصصان و با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا و با تامین زیرساخت های مورد نیاز، پوره ها و آزمایشگاه ها دستاورد مهمی در صنعت به دست آورده است.

حسن صدیقی اظهار کرد: اکنون به نقطه مطلوب یعنی تکنولوژی استحصال ۷۸ تا ۸۵ درصد هیدروکسید آلومینیوم و در واقع به آرزوی دیرینه آذربایجان دست یافتیم.

وی با اشاره به نیاز کشور به مواد آلومینیوم و اهمیت واردات این مواد گفت: تولید ۷۰ هزار تن مواد آلومینا در سال و افزایش این میزان به یک میلیون تن از هدفگذاری‌های ایمیدرو و قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});