• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
3

بیانیه حزب جوانان در حمایت از مسعود پزشکیان

  • کد خبر : 145911
  • 25 خرداد 1403 - 22:39
بیانیه حزب جوانان در حمایت از مسعود پزشکیان
یازاکو - حزب جوانان ایران اسلامی معتقد است دکتر مسعود پزشکیان به‌عنوان کاندیدای باتجربه، سلیم‌النفس، پاکدست و شجاع از ظرفیت و توانمندی ویژه‌ای برای ایران عزیز و «تغییر وضع موجود» برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، حزب جوانان ایران اسلامی با صدور بیانیه ای از نامزدی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

در شرایطی که مشکلات از هر جهت مردم را تحت فشار قرار داده، در آستانه یک انتخابات زودرس ریاست جمهوری قرار گرفته‌ایم. در حال حاضر، ضرورت مهم، بازخوانی تجربه‌ سال‌های اخیر می باشد که به عنوان دوره «یکدستی قوا» شناخته می‌شود و «وضع موجود»، محصول غیرقابل انکار شرایط کنونی است. وضعیتی که نشان داد به حاشیه راندن نیروهای متخصص و کاردان و فراتر از آن، محدود کردن دایره حضور و ایفای نقش «مردم» به یک جمعیت محدود، نه تنها به کارآمدی نیانجامید بلکه با ناکامی در تحقق وعده‌های داده شده به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی، معیشت و زندگی مردم را به شرایطی سخت‌تر سوق داد.

روندها و رویه‌های جاری در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و سیاست خارجی همچون تورم مستمر بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نامطلوب و در یک کلام، وضعیت بد معیشتی مردم، مداخلات روزافزون در سبک زندگی و ورود به حریم خصوصی مردم و جوانان، ایجاد محدودیت و سانسور در حوزه فرهنگ، سلب استقلال دانشگاه و دانشجو، افزایش چالش‌های زیست محیطی، تداوم تحریم‌ها و عدم استفاده از فرصت‌های پیش آمده در این عرصه و… مصادیقی هستند که تفکر در علل و زمینه‌های آنها، مانع بی‌تفاوتی نسبت به نقش قوه مجریه در این مقطع می‌شوند و این انتخابات را به فرصتی مهم پیشِ رویِ ملت ایران برای «تغییر» بدل می‌کنند. البته تاکید می‌کنیم در صورت تحقق «تغییر»، اصلاح رویکردهای موجود نیازمند زمان است؛ علاوه بر آن دو چالش بزرگ قابلِ پیش بینی نیز در حوزه‌های سیاست خارجی و اقتصاد وجود دارند که مواجهه با آنها نیازمند دولتی توانمند و تیمی کارآزموده است.

ملت ایران نشان داده که هر زمان فشارها و محدودیت ها افزایش یافته، می‌تواند همانند حضورهای سرنوشت‌ساز، از جمله تجربه ماندگار خود در دوم خرداد سال ۷۶ و انتخاب جناب آقای سید محمد خاتمی عرصه را دگرگون سازد. تجربه‌ای که به تشکیل دولتی انجامید که براساس آمار و شاخص‌ها همچنان قوی‌ترین و باکفایت‌ترین دولت‌های ۵ دهه اخیر بوده است.

حزب جوانان ایران اسلامی ضمن اعتراض به رد صلاحیت برخی چهره‌های ملی و کاندیداهای توانمندی که وارد عرصه انتخابات شدند، به‌ویژه گزینه های جبهه اصلاحات ایران خاصه دکتر اسحاق جهانگیری، معتقد است دکتر مسعود پزشکیان به‌عنوان کاندیدای باتجربه، سلیم‌النفس، پاکدست و شجاع از ظرفیت و توانمندی ویژه‌ای #برای_ایران عزیز و «تغییر وضع موجود» برخوردار است. پزشکیان می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ی جریان اصلاح‌طلبی و تحول‌خواهی، مطالبات اقشار مختلف جامعه را نمایندگی و در مسیر تحقق آنها گام بردارد. تجربه او در دوره تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگی مجلس نشان داده که می‌توان به سخن و وعده او اعتماد کرد. پزشکیان به‌درستی می‌گوید نباید «توهم تخصص» داشت و باید به نظر کارشناسان و متخصصان امر تکیه کرد. در صورت موفقیت، اولویت او باید در کنار توافق سازی داخلی و خارجی، از یکسو به‌کارگیری تیمی مجرب برای مدیریت امور در این شرایط سخت و دیگر سو، مبنا قرار دادن عدالت و رفع تبعیض در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… باشد.

حزب جوانان ایران اسلامی ضمن دعوت از عموم مردم فهیم خصوصا جوانان و زنان برای مشارکت در انتخابات پیش رو، حمایت همه جانبه خود رااز دکتر مسعود پزشکیان اعلام می‌دارد و برای ایشان آرزوی پیروزی در انتخابات و مدیریت موفقیت آمیز ایران عزیز را دارد.

با آرزوی سربلندی برای ایران و ایرانیان.

حزب جوانان ایران اسلامی

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});