• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
1

پیش‌بینی برداشت ۱۶۰ هزار تن گندم در هشترود

  • کد خبر : 145931
  • 26 خرداد 1403 - 10:45
پیش‌بینی برداشت ۱۶۰ هزار تن گندم در هشترود
یازاکو - فرماندار هشترود با بیان اینکه این شهرستان در سال زراعی گذشته با تولید ۱۳۰ هزار تن گندم رتبه نخست استانی را در تولید این محصول استراتژیک داشت، بیان کرد: امسال وضعیت اراضی دیم شهرستان به واسطه بارش‌های مناسب، مطلوب‌تر بوده و برداشت حدود ۱۶۰ هزار تن محصول پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فرید قشلاقی افزود: هشترود چندین سال است که رتبه نخست استان را در تولید گندم دارد و به عنوان انبار غله آذربایجان‌شرقی شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته هشت هزار تن انواع بذر اصلاح شده در هشترود تولید شد، اضافه کرد: این میزان بذر علاوه بر مصرف شهرستانی به سایر شهرها و استان‌های کشور ارسال شد.

به گفته وی این شهرستان در جذب اعتبارات مکانیزاسیون نیز رتبه نخست استانی را داراست، افزود: سال گذشته ۱۸ دستگاه کمباین و ادوات دنباله‌بند با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شد.

«قشلاقی» همچنین از رتبه اول هشترود در ثبت کشاورزی قراردادی و عقد قرارداد به مساحت ۶۵ هزار و ۴۰۰ هکتار در سامانه و عقد قرارداد با صندوق بیمه محصولات کشاورزی به مساحت ۲۱ هزار هکتار خبر داد.

فرماندار هشترود جذب محدود اعتبارات آب و خاک، عدم تخصیص اعتبار به تجهیز و نوسازی اماکن دامی، نبود قیمت توافقی یا تضمینی خرید جو و عدم تخصیص اعتبار برای مشاغل خانگی را از مشکلات عمده کشاورزان منطقه برشمرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});