• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
3

سیل و تگرگ به ۱۶ روستای مشگین شهر خسارت زد

  • کد خبر : 145936
  • 26 خرداد 1403 - 11:15
سیل و تگرگ به ۱۶ روستای مشگین شهر خسارت زد
یازاکو - فرماندار مشگین شهر از خسارت ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی سیلاب و تگرگ به مزارع و باغات ۱۶ روستای مشگین شهر در سه بخش این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، شهرام محمدی اظهار کرد: به دنبال جاری شدن سیل بر اثر بارش شدید باران و تگرگ، باغات و مزارع روستاهای سه بخش مشگین شرقی، مرکزی و مرادلو دچار خسارت های سنگین شدند.

وی با بیان اینکه اندازه تگرگ و حجم بالای سیلاب عامل اصلی خسارت به بخش کشاورزی شهرستان مشگین شهر بوده است، ادامه داد: کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران در حال ارزیابی دقیق حجم خسارت ها هستند که بعد از جمع بندی اعلام خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه باغداران و کشاورزان امسال علاوه بر هزینه های کاشت، مرحله داشت را هم طی کرده و هزینه های زیادی صرف کرده بودند، به همین دلیل میزان خسارت در مقایسه به سرمازدگی و سیل سال گذشته بسیار بیشتر بوده است.

فرماندار مشگین شهر ادامه داد: سیلاب شب گذشته همچنین حجم بسیار زیادی رسوب در حوضچه های آبگیر خیاوچای و نهرخاتون ایجاد کرد که بر اثر آن آب یکی از محلات مشگین شهر قطع شد که با تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب برطرف شد.

وی افزود: همچنین در مسیر نهرخاتون آب یکی از روستاها قطع شده بود که طی ساعات پیش رو وصل خواهد شد.

فرماندار مشگین شهر یادآور شد: وقوع سیلاب و شکسته شدن منبع آب در بالادست شهر لاهرود باعث قطعی آب لاهرود شده بود که جریان آب این شهر هم برقرار شده است.

محمدی ادامه داد: شب گذشته سه دستگاه خودرو در مسیر سه راهی ویجینی شهرستان اهر و منطقه شیران مشگین شهر در گل و لای و سیلاب گرفتار شده بودند که خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

وی ادامه داد: ۲ دستگاه از گل و لای بیرون کشیده شدند و خودرو سوم هم با استفاده از یک دستگاه جرثقیل در حال خارج سازی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=145936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});