• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2

علت حمله لفظی پاشینیان به لوکاشنکو چیست؟

  • کد خبر : 146186
  • 28 خرداد 1403 - 13:30
علت حمله لفظی پاشینیان به لوکاشنکو چیست؟
یاز اکو- بحران در روابط بلاروس و ارمنستان اساساً جزئی از بحران در روابط ارمنستان و روسیه است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤلکه، استانیسلاو تاراسئو کارشناس سیاسی روسی این سخنان را در مصاحبه خود با رسانه های ارمنی بیان کرد.

به گفته تاراسئو مبنای بحران بوجود آمده را ارائه بیاناتی از سمت بلاروس بود، این فرصت خوبی برای طرف ارمنی بود تا جهت کارزاری علیه سازمان پیمان امنیت جمعی و روسیه از آن استفاده کند.

همانطور که می دانید در نهایت موضوع خروج ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی است. همانطور که می دانید هیچ تماسی بین ارمنستان و روسیه در سطح وزرا وجود ندارد، اما برخی تشریفات در سطح رهبران حفظ می شود. با این حال آنچه در مورد لوکاشنکو گفته شد، به نظر من، یک بیانیه و گامی علیه روسیه به معنای خاص بود، به ویژه اگر سیاست آشکارا غربگرایانه مقامات ارمنستان در سال جاری را در نظر بگیریم.

به گفته تاراسئو پاشینیان با این اظهارات فرصت خوبی برای جلب حمایت مجدد در غرب داشت. زیرا در جامعه غربی مد است که از لوکاشنکو به دلیل اینکه تنها متحد قابل اعتماد روسیه است انتقاد کنند. طرف ارمنی به خوبی می‌داند که بلاروس از عدم حضور نمایندگان رسمی دولت ارمنستان در این کشور متضرر و نگران نخواهد بود، اما این اقدام پاشینیان در واقع به تبلیغات رسانه‌ای پر سر و صدایی تبدیل شده است که در مطبوعات غربی نمود خوبی یافته است. مقامات ارمنستان هم دوست دارند این کار را انجام دهند و این اولین بار آنها نیست.

این تحلیلگر روسی معتقد است که در جریان سفر جیمز اوبراین دستیار وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا (۱۰ تا ۱۲ ژوئن) آنها در مورد ارتقای سطح روابط ارمنستان و آمریکا صحبت کرده اند. این بدان معنی است که مخاطرات در حال افزایش است، روابط ارمنستان و غرب، مطالبات و گام های متقابل معنادارتر می شود. در این مرحله باید علیه روسیه اظهارات تندی بیان کرد و اقدامات جدی تری انجام داد، اما ارمنستان منابع لازم برای انجام این اقدامات را ندارد. بنابراین مجبور می شود صرفا در حوزه اطلاع رسانی فعال تر شود. با این حال، ارمنستان اعلام می کند که خروج از اتحادیه در دستور کارش نیست. این یک بیانیه مهم و معتبری است، زیرا نشان می دهد که شرکای غربی نمی توانند مانند اتحادیه اروپا به ارمنستان بازخورد و مزایایی بدهند.

لازم به ذکر است که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفته است تا زمانی که الکساندر لوکاشنکو در قدرت است، هیچ مقامی از ارمنستان به بلاروس سفر نخواهد کرد. همچنین سفیر ارمنستان در بلاروس را برای مشورت فراخوانده اند. پاشینیان همچنین گفت تا زمانی که بلاروس در سازمان پیمان امنیت جمعی است نماینده ای در این نهاد نخواهند داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});