• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3

توافق دفاعی متقابل روسیه و کره شمالی

  • کد خبر : 146489
  • 30 خرداد 1403 - 21:15
توافق دفاعی متقابل روسیه و کره شمالی
یازاکو - ولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهور روسیه و کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی ، در جریان نشست پیونگ‌یانگ در شرایطی که هر دو با تشدید تحریم ها با غرب روبرو هستند، توافق نامه ای را امضا کردند که شامل تعهد متقابل در صورت حمله به هر یک ازاین کشورها می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت اولین سفر پوتین به کره شمالی در ۲۴ سال گذشته در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد توافق تسلیحاتی صورت گرفت و در شرایطی که در آن کره شمالی مهمات مورد نیاز مسکو را برای جنگ با اوکراین در ازای کمک های اقتصادی و انتقال فناوری که می تواند تهدید ناشی از تسلیحات هسته ای کیم را افزایش دهد انجام می گیرد.
مشخص نیست که این توافق که به عنوان یک “مشارکت استراتژیک جامع” توصیف می شود، نیازمند چه نوع کمکی است.
کیم در سخنانی پس از مراسم امضای قرارداد، این توافق را «قوی ترین معاهده ای» خواند که بین کشورها امضا شده است و روابط آنها را به سطح یک اتحاد می رساند و همکاری در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی را تسهیل می کند.
به گزارش رسانه دولتی روسیه، پوتین گفت : مسائل امنیتی و بین المللی بخش بزرگی از مذاکرات با کیم را به خود اختصاص داده است. وی همچنین گفت: روسیه توسعه همکاری های نظامی-فنی با کره شمالی را بر اساس این توافق رد نمی کند.
کیم گفته است که این توافق ماهیت صلح آمیز و دفاعی دارد.

رسانه دولتی روسیه به نقل از وب سایت کرملین گزارش داد، روسیه و کره شمالی همچنین توافقنامه هایی را در زمینه همکاری در زمینه های بهداشت، آموزش پزشکی و علم امضا کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});