• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
9

پاسخ ستاد جوانان و دانشجویی دکتر پزشکیان در استان آذربایجان شرقی به بیانیه‌ی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تاریخ شنبه ۲/۴/۱۴۰۳

  • کد خبر : 146757
  • 03 تیر 1403 - 9:30
پاسخ ستاد جوانان و دانشجویی دکتر پزشکیان در استان آذربایجان شرقی به بیانیه‌ی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تاریخ شنبه ۲/۴/۱۴۰۳
یازاکو - دانشگاه علوم پزشکی تبریز طی بیانیه‌ای رسمی به برخی از اظهارات دکتر مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داده است. پیش از آن‌که به محتوای این بیانیه و ادعاهای صورت گرفته پاسخ دهیم لازم می‌دانیم اعلام کنیم که صدور چنین بیانیه‌ای نقض بخشنامه دولت مبنی بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی در دستگاه‌های دولتی و اجرایی به نفع یا ضرر نامزدهای حاضر است

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، دانشگاه علوم پزشکی تبریز طی بیانیه‌ای رسمی به برخی از اظهارات دکتر مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داده است. پیش از آن‌که به محتوای این بیانیه و ادعاهای صورت گرفته پاسخ دهیم لازم می‌دانیم اعلام کنیم که صدور چنین بیانیه‌ای نقض بخشنامه دولت مبنی بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی در دستگاه‌های دولتی و اجرایی به نفع یا ضرر نامزدهای حاضر است. حال جای سئوال است که چرا مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز مرتکب این قانون‌شکنی آشکار شده‌اند و این افراد چه کسانی هستند که به خود اجازه داده‌اند که منویات خود را به نام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و در راستای تخریب دکتر پزشکیان منتشر کرده‌اند؟!

البته واکنش‌های قاطع و گسترده برخی از مسئولان، اساتید و دانشجویان فعلی و سابق این دانشگاه به این بیانیه و اعتراض آن‌ها به سوءاستفاده از عنوان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای بیان منویات جناحی نشان داد اولاً صحبت‌های دکتر پزشکیان در مورد عملکرد فاجعه‌آمیز مدیریت فعلی دانشگاه علوم پزشکی تبریز صحت دارد. و ثانیاً حضور فعالانه اساتید خوشنام دانشگاه علوم پزشکی تبریز، جامعه پزشکی تبریز و آذربایجان و اغلب بدنه‌ی مسئولین و دانشجویی این دانشگاه در کمپین انتخاباتی دکتر پزشکیان، برخلاف جوسازی‌های رسانه‌ای این اقلیت پرهیاهو، خود حکایت از مقبولیت شخصیت و عملکرد وی در نزد دانشگاهیان دارد.

اغراق نیست اگر بگوییم مدیریت فعلی دانشگاه علوم پزشکی با رویکرد حذفی یکی از فاجعه‌آمیزترین دوره‌های حیات این دانشگاه را هم برای اساتید و هم برای دانشجویان رقم زده‌اند. طبیعتاً ما قصد پاسخگویی به همه‌ی ادعاهای کذب این بیانیه را نداریم، اما بر خود لازم می‌دانیم جهت شفاف‌سازی به پاره‌‌ای از آن‌ها پاسخ دهیم.

نوشته‌اید «در انتصابات روسای دانشگاه‌ها، قوانین و مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی مراعات می‌شود و اگر مغایرتی باشد، انتصاب صورت نمی‌گیرد.» آیا انتصاب حجت‌الاسلام حسین جلائی نوبری به‌سمت ریاست دانشکده پیراپزشکی تبریز هم براین اساس بود؟! انتصابی که با توجه به عدم مطابقت تخصص و حیطه کاری و انتقادات و واکنش‌های گسترده مردمی باعث تمسخر و آبروریزی این دانشگاه در سطح کشوری و بین‌المللی شد.

اشاره کرده‌اید «در این دانشگاه، در طی دولت شهید رییسی، نهایت دقت برای رعایت قانون در جذب هیات علمی شده است و حتی یک مورد جذب سلیقه‌ای اتفاق نیفتاده است.» آن‌هم در دوره‌ای که دکتر پزشکیان علی‌رغم صلاحیت علمی از هیات جذب اساتید کنار گذاشته شد و شدیدترین برخوردهای ممکن با اساتید منتقد به‌ویژه پس از آغاز اعتراضات زن، زندگی و آزادی رقم خورد. صدور حکم تعلیق برای دکتر شمسی عباسعلی‌زاده استاد باسابقه دانشگاه، به‌جرم حمایت از دانشجویان معترض در دانشگاه، عدم تمدید قرارداد هیئت‌علمی دکتر پویا پاک‌نژاد به‌شکل غیر‌قانونی با توجه به رتبه قابل قبول ایشان در آزمون بورد تخصصی و عدم تمدید قرارداد همسر ایشان، دکتر زهرا رجب‌پور عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس از جمله‌‌ این موارد است.

در طی این دوران ما شاهد سنگین‌ترین احکام انضباطی برای دانشجویان معترض دانشگاه علوم پزشکی تبریز بودیم. ۲۲ نفر از این دانشجویان از جمله‌ی برخی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تعلیق و تبعید محکوم شدند و فعالیت انجمن نیز به شکل تعلیق درآمد و برخوردهای انضباطی با دانشجویان منتقد همچنان هم ادامه دارد. احکامی ناعادلانه که اعتراض یکپارچه ‌اساتید، جامعه دانشگاهی، پزشکان و کادر درمان را در پی داشت و از این‌رو مدیریت دانشگاه کوشید تا با فشارهای غیرقانونی آن‌ها را از این حمایت منصرف کند و در این میان برخی از مسئولان قبلی دانشگاه هم صرفاً به خاطر این حمایت از کار برکنار شدند.

حال چگونه است که شما به‌رغم این کارنامه سیاه در برخورد حذفی با منتقدین اعم از اساتید و دانشجویان و تلاش در جهت یک‌دست‌سازی ساختار مدیریت دانشگاه این چنین با افتخار از عدم وجود برخورد جناحی و نگاه حذفی دم می‌زنید؟! اگرچه صدور این بیانیه خود به تنهایی گویای این نگرش تمامیت‌خواهانه و حذفی در مدیریت فعلی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است. لازم است یادآوری کنیم مدیریت فاجعه‌بار شما چنان بود که صدای هم‌قطاران خودتان و همچنین برخی مقامات استانی از جمله‌ی شهید خدمت آیت‌الله آل‌هاشم را نیز درآورد.

از این‌رو توصیه می‌کنیم جای فرافکنی و طرح ادعاهای کذب برای فرار از پاسخ‌گویی به عملکردتان در مسند ریاست دانشگاه علوم پزشکی به خود بیایید و صدای منتقدان را هم بشنوید و امیدواریم با پیروزی دکتر پزشکیان و بازگشت عقلانیت و تخصص این روزهای سیاه تمام شود. در پایان حق خود را جهت شکایت از اقدام غیرقانونی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ورود به انتخابات برخلاف بخشنامه دولت، محفوظ می‌دانیم.

ضمناً بخشنامه دولتی و نامه وزارت بهداشت در خصوص ممنوعیت فعالیت انتخاباتی دستگاه‌های اجرایی به پیوست جوابیه ارسال می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});