• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
2

برنامه ریزی برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودروهای تجاری در کشور

  • کد خبر : 146924
  • 04 تیر 1403 - 14:00
برنامه ریزی برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودروهای تجاری در کشور
یازاکو - معاون وزیر و سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودروهای تجاری در کشور خبرداد و گفت: علت این حجم از افزایش، ثبت سفارش‌هایی است که برای خودروهای تجاری در سامانه وزارت صمت صورت‌گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، احمد آقایی در حاشیه بازدید معاون وزیر از خطوط تولید خودروهای تجاری این گروه صنعتی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار انواع خودرو اعم از سواری، وانت، تجاری و سایر در کشور تولید می شود.

وی افزود: در این ارقام برای تولید خودروها از نوع وانت نیز ۲۸ درصد افزایش تولید پیش‌بینی شده است.

وی درباره موضوع واردات و ضرورت آن تاکید کرد: اعتقاد دارم در کشور نیازی به واردات خودروهای تجاری از قبیل، ون، کامیون، کامیونت، کشنده و اتوبوس نداریم اما به دلیل برخی روندهایی که باید صورت گیرد و به‌موقع انجام نمی‌پذیرد مانند ثبت سفارش به‌موقع، تأمین منابع مالی و سایر دلایل، خودروهای موردنظر در زمان مقرر که مورد نیاز است تأمین نمی‌شود و عده‌ای نیازها و فشارها را بر واردات می‌آورند و راهکار را در آن جستجو می‌کنند که امیدواریم با سامانه‌ای که سازمان صمت راه‌اندازی کرده این کمبودها و نواقصات رفع شود.

وی با اشاره به سامانه‌ای که برای شفافیت وضعیت کل تولید و صنعت کشور راه‌اندازی شده است، گفت: امسال دستورالعمل بر اساس این سامانه و با ثبت سفارش و در فرایندی برای تخصیص ارز صورت می‌گیرد و این فرایند نیز جهت شفافیت وضعیت کل تولید صنعت برنامه‌ریزی شده تا بر مبنای آن بتوان به جامعه آماری قابل‌استناد رسید.

آقایی ادامه داد: در این صورت می توان عنوان کرد که در کشور و در چه بخش‌هایی چه تولیداتی خواهیم داشت و برای این حجم از تولید چه میزان ارز نیازمندیم که به‌تبع آن می‌توان کمبودها و نواقصات را رفع و به برنامه‌های پیش‌بینی شده جامعه عمل پوشاند.

این مقام مسئول در حوزه صنعت با اذعان به اینکه این سامانه به طور حتم معایب و نواقصاتی از جمله آنچه برای خودروسازان دیزلی تراکتورسازی پیش‌آمده به دلیل نوپا بودن آن خواهد داشت، تأکید کرد: این خطاها و نواقصات بررسی و برای تسهیل امر تولید رفع خواهد شد.

به گفته وی تاکنون پنج هزار واحد صنعتی برنامه‌های تولید خود را در این سامانه ثبت سفارش کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=146924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});