• امروز : جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
0

آغار قلمه‌زنی تولیدات گلخانه‌ای تفرجگاه عینالی برای کاشت پاییزه

  • کد خبر : 147021
  • 05 تیر 1403 - 22:37
آغار قلمه‌زنی تولیدات گلخانه‌ای تفرجگاه عینالی برای کاشت پاییزه
یازاکو - مدیرعامل سازمان عون بن علی از آغاز عملیات قلمه زنی تولیدات گلخانه ای این سازمان جهت کاشت پاییزه در مجموعه فضای سبز تفرجگاه عینالی خبر داد.

بابک دانش پناه با اعلام این خبر گفت: در راستای کاهش هزینه خرید نهال و با توجه به آمادگی کاشت تولیدات گلخانه ای از اواخر بهار، عملیات قلمه گیری از گل های موجود آغاز شده است.

وی با بیان اینکه روش ما برای تولید و تکثیر گیاهان، جمع آوری و کاشت بذر درختانی است که با منطقه عینالی سازگاری دارند و نتیجه خوبی جواب داده اند، توضیح داد: تولید نهال به صورت بذر و قلمه زنی موجب می‌شود گیاه با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری بیشتری داشته باشد و ما سعی می کنیم از ظرفیت گلخانه های عینالی، بیشتر برای تولید گل و گیاه و تکثیر درختان و درختچه های مقاوم به آفات و کم آبی استفاده کنیم.

دانش پناه افزود: با توجه به استراتژی سازمان مبنی بر خودکفایی در تولید نهال، از اواخر بهار اقدام به سرزنی و قلمه گیری حدود ۶ هزار گلدان کرده ایم که امیدواریم با همت تلاشگران خدوم فضای سبز گلخانه سازمان، این تعداد را تا زمان کاشت به ۳۰ هزار گلدان برسانیم.

مدیرعامل سازمان عون بن علی در پایان خاطر نشان کرد: حسب دستور شهردار محترم تبریز مبنی بر خرید و کاشت گل های رز و نسترن و به بار نشستن گل های تولیدی گلخانه های سازمان عون بن علی شهرداری تبریز، عطر و بو و جلوه های زیبایی به تفرجگاه عینالی بخشیده است که قدردان همیاری شهروندان فهیم، کوهنوردان در حفظ و نگهداری این زیبایی ها هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});