• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
2

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان: هشت شهر استان گرفتار تنش آبی است

  • کد خبر : 147531
  • 11 تیر 1403 - 12:45
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان: هشت شهر استان گرفتار تنش آبی است
یازاکو - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هشت شهر استان شامل زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، کرسف، ماهنشان، دندی و آب‌بر گرفتار تنش آبی است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمدعلی نادرخانی روز دوشنبه در نشست خبری،‌ افزود: برای رفع تنش آبی شهرهای استان در تابستان امسال حفر و تجهیز ۲۸ حلقه چاه برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مرحله اول رفع تنش آبی ۱۵ حلقه چاه حفر شد، یادآور شد: امسال نیز ۱۲ حلقه چاه حفاری و هشت حلقه وارد مدار شده است.

نادرخانی اظهار داشت: با تمهیدات انجام شده تابستان امسال مشکلی در تامین آب شهرهای استان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال کمترین ورودی آب به سدهای تهم و کینه ورس به عنوان سدهای تامین کننده آب شرب تعدادی از شهرهای استان ثبت شد، تصریح کرد: سد تهم هم اکنون ۱۹.۲ میلیون مترمکعب و سد کینه ورس ۴۰۸ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد.

نادرخانی خاطرنشان کرد: برای رفع تنش آبی در ۵۱۰ روستای استان از سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده بود که اقدامات لازم در ۲۳۰ روستا به اتمام رسید.

وی افزود: بارشهای امسال موجب اضافه شدن ۵۰ روستا به شمار مناطق دارای تنش آبی شد که بر این اساس اقدامات رفع تنش برای ۳۳۰ روستای استان باید انجام شود.

نادرخانی با بیان اینکه رفع تنش آبی در روستاهای استان با چهار اولویت انجام می‌شود، گفت : در مرحله اول ۵۳ روستا که در همه فصول دارای مشکل تامین آب هستند، در مرحله دوم ۱۱۵ روستای استان که در فصل تابستان دارای مشکل هستند، در مرحله سوم ۷۰ روستا که مخازن آب آنها مشکل دار و یا ظرفیت پایینی دارد و در مرحله چهارم نیز ۹۰ روستای زیر ۲۰ خانوار که فاقد تاسیسات آبرسانی هستند، رفع تنش می‌شوند.

وی اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون و ۱۴۳ هزار نفر در شهرها و روستاهای استان زنجان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.

نادرخانی تعداد مشترکان آب استان را ۳۸۴ هزار فقره، طول شبکه توزیع آب را چهار هزار و ۷۶۷ کیلومتر و طول خط انتقال را ۲ هزار و ۵۹۴ کیلومتر ذکر کرد.

وی افزود: حجم کل مخازن آب موجود در استان بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب است.

نادرخانی گفت: ۳۶۸ هزار و ۲۵۵ نفر نیز با ۸۰ هزار و ۸۸۱ فقره انشعاب، ۶۱۴ کیلومتر طول شبکه و ۱۷ کیلومتر طول خطوط انتقال، تحت پوشش شبکه فاضلاب استان هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});