• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

جنگ تجاری آمریکا و چین ۲۴۵ هزار نفر را بیکار کرد

  • کد خبر : 1476
  • 07 بهمن 1399 - 12:26
جنگ تجاری آمریکا و چین ۲۴۵ هزار نفر را بیکار کرد
یاز اکو - طبق گزارش جدید شورای کار آمریکا-چین (USCBC) دعوای تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین باعث بیکار شدن 245 هزار نفر شد.

به گزارش واحد ترجمه‌ی پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت، این گزارش توسط شورا و آکسفورد اکونومی با سر تیتر «روابط اقتصادی آمریکا- چین: شراکت مهم در پیچ بحران» منتشر شد.

در این گزارش آمده است که جنگ تجاری میان آمریکا و چین که توسط دونالد ترامپ آغاز شد به اقتصاد ایالات متحده آسیب رسانده است چرا که روابط تجاری و سرمایه‌گذاری‌های میان این دو کشور فواید بسیاری برای اقتصاد آمریکا داشت و در سال ۲۰۱۹ صادرات آمریکا به چین به کارآفرینی ۱٫۲میلیون نفر منجر شده بود.

در این گزارش با اشاره به این‌که جنگ تجاری بین دو کشور در دستیابی به اهداف اصلی سیاست‌های اعلام شده توسط دولت ترامپ موفق نبود؛ آمده است: «این اقدام به جای فواید اقتصادی، باعث توقف پیشرفت اقتصادی و کاهش اشتغال شده و به طور تقریبی به بیکار شدن ۲۴۵ هزار نفر منجر شد.»

بر اساس این گزارش، علیرغم امضای فاز اول توافق تجاری میان دو کشور با استناد به سطح بالای تعرفه‌های گمرک، این توافق‌نامه توانسته تأثیر چشمگیری در رفع موانع تجاری طولانی مدت در بخش‌های کشاورزی، خدمات مالی و مالکیت معنوی داشته باشد با این حال نتوانسته به برخی نگرانی‌ها در مورد قوانین بازرگانی، یارانه‌ها، داده‌ها و امنیت سایبری مربوط به دولت چین پاسخ دهد.

به گزارش حریت؛ افزایش تنش‌های تجاری و جدا شدن از چین آسیب‌های بسیاری به اقتصاد آمریکا می‌زند و اشتغال را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

در این گزارش بر کاهش تعرفه‌ها به نفع اقتصاد ایالات متحده و ایجاد اشتغال تأکید شده است: «سناریوی ما این است که هر دو دولت با متعادل کردن نرخ تعرفه‌ها باعث می‌شود که این جنگ تجاری تا ۱۲ درصد کاهش یابد و اقتصاد ایالات متحده در ۵ سال آینده به ۱۶۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی واقعی دست خواهد یافت و تا سال ۲۰۲۵ برای تعداد ۱۴۵ هزار نفر دیگر ایجاد اشتغال می‌شود.» این گزارش می‌افزاید، در صورت تشدید جنگ تجاری، تولید ناخالص داخلی در اقتصاد ایالات متحده می‌تواند طی ۵ سال آینده حدود ۱٫۶ تریلیون دلار کاهش یابد و ۷۳۲ هزار شغل در سال ۲۰۲۲ و تعداد ۲۳۰ هزار شغل در سال ۲۰۲۵ از بین بروند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});