• امروز : شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024
1

مورچه ها برای درمان ،پای هم لانه خود را قطع می کنند

  • کد خبر : 147802
  • 13 تیر 1403 - 20:23
مورچه ها برای درمان ،پای هم لانه خود را قطع می کنند
یازاکو - تحقیقات جدید نشان داده است که مورچه ها برای درمان هم لانه های آسیب دیده ازناحیه استخوان ران در کلنی های خود ازشیوه قطع عضو استفاده می کنند. در مطالعه‌ای که در دانشگاه لوزان سوئیس انجام شد، دانشمندان رفتار مورچه‌هایی را که در یک اتاقک تحت کنترل آب و هوا قرار داشتند، مشاهده کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح در این ازمایش مشاهده شد که پای مورچه‌هایی که آسیب دیدگی استخوان‌ ران‌ داشتند، توسط مورچه‌های دیگر در لانه از طریق گاز گرفتن برای درمان قطع شد.

در آزمایشاتی که در آن ۲۴ مورچه از ناحیه استخوان ران مجروح شدند دیده شد که پای ۲۱ مورچه از ۲۴ مورچه که در استخوان ران آسیب دیده بودند، قطع شدند ودرکمال تعجب این ۲۱ مورچه زنده ماندند ولی ۳ مورچه ای که پای انها توسط مورچه ها قطع نشده بود مردند‌.

در این تحقیق مشخص شد که در موارد آسیب استخوان ران مورچه ها در ۷۶ درصد موارد، قطع عضو توسط هم لانه ها انجام می شود، در حالی که مشاهده شد در موارد آسیب هایی که در استخوان زانو رخ داده است، قطع عضو انجام نشده است.

این تحقیق که در آن مشخص شد مورچه ها می توانند نوع آسیب را تشخیص دهند و درمان های خود را بر اساس آن تطبیق دهند، همچنین به عنوان اولین نمونه از قطع عضو برای درمان در گونه ای به غیر از انسان مورد توجه قرار گرفت.

 
 
 
 
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=147802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});