• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3

وقتی خودروهای برقی عبورممنوع انحصار را دور می‌زنند

  • کد خبر : 148017
  • 16 تیر 1403 - 14:45
وقتی خودروهای برقی عبورممنوع انحصار را دور می‌زنند
یازاکو - سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: باتوجه‌به اینکه خودروهای برقی از دستورالعمل شورای رقابت خارج شده و مشمول قیمت‌گذاری نشده و به‌نوعی انحصاری محسوب نمی‌شوند، همین دلیل باعث ورود خودروسازهای برای تأمین زیرساخت‌های لازم برای این نوع خودروهای شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، احمد آقایی درباره وضعیت زیرساخت‌ها به همان اقدامات خودروسازها بسنده کرد و افزود: در حال حاضر هر کدام از خودروسازهای مسیرهای بین‌راهی را برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی تقبل کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به مسیرهای تهران – تبریز، تهران – مشهد، تهران – کرمان و… اشاره کرد.

وی راه‌اندازی ایستگاه‌های تأمین انرژی در تمامی نمایندگی همه خودروسازها در اقصی‌نقاط کشور را از دیگر اقدامات این بخش اعلام و اضافه کرد: ‌ ارائه تجهیزات شارژ شخصی برای هر خودرو نیز جزء تجهیزات همراه خودروها به مشتریان است که می‌تواند در تأمین امکانات و زیرساخت‌های استفاده از این نوع محصولات مؤثر باشد.

آقایی درعین‌حال وجود زیرساخت‌های موجود در بعضی از نقاط را نیز مورد تأکید قرارداد و گفت: باتوجه‌به استفاده از خودروهای برقی در بخش حمل‌ونقل عمومی تعدادی از شهر مثل کرج و تهران، ایستگاه‌های شارژ وجود دارد که می‌توان به ۱۵ ایستگاه موجود در تهران و ایستگاه‌های که جهت بهره‌مندی اتوبوس‌های برقی کرج تعبیه شده اشاره کرد که می‌تواند برای تأمین انرژی خودروهای برقی استفاده کرد.

این مقام حوزه صنعت کشور استقبال مشتریان از عرضه اولیه خودروهای برقی را نیز یادآور شد و گفت: برای ۱۰ هزار ظرفیت موجود ۱۴۰ هزار درخواست در بخش خودروهای برقی به ثبت رسیده که حکایت از اقبال عمومی به این تکنولوژی دارد و امیدواریم وزارت صمت هم بتواند این نوع محصول را اندازی کافی تأمین و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=148017

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});