• امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
1

بهره برداری از مزارع پایاب سد سهند معطل تامین برق

  • کد خبر : 149142
  • 30 تیر 1403 - 13:00
بهره برداری از مزارع پایاب سد سهند معطل تامین برق
یازاکو - نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تامین ۶ مگاوات برق ۲ هزار هکتار از مزارع پایاب سد سهند وارد مدار می شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فرامرز شهسواری در بازدید از شبکه پایاب سد سهند با بیان‌ اینکه نزدیکی پایاب سد سهند به راه آهن شمالغرب، اتوبان پیامبر اعظم(ص) و آزاد راه هشترود مراغه، بهره برداری از این پایاب و ایجاد شهرک فرآوری محصولات شامل حبوبات، صیفی جات و محصولات باغی را ضروری کرده است، افزود: باید از تمام ظرفیت ها به ویژه بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.

وی گفت: ساخت شهرک کشاورزی و در کنار آن بازارچه‌های دائمی و فصلی در روستاهای زیرپوشش پایاب سد سهند علاوه بر ایجاد اشتغال برای روستاییان، فروش بی واسطه محصولات را هم به دنبال خواهد داشت.
شهسواری عمده مشکل فعلی پایاب را کمبود برق دانست و اظهار کرد: تا زمان ساخت پست برق ۴۰۰ کیلو ولت فازهای آغاز شده این پایاب، برای آبیاری مزارع به ۶ مگاوات برق نیاز است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار تقویت و افزایش پست برق ۷.۵ مگاوات به ۱۵ مگاوات شد و ادامه داد: در حال حاضر چهار واحد تولیدی، ۱۱ مگاوات در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی را خریداری کرده اند اما هیچ گونه فعالیتی ندارند که باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف واحدهای خود اقدام کنند یا برق خریداری شده را پس دهند.

وحید چاوانی آذر نماینده مجری طرح شبکه پایاب سد سهند هشترود نیز در این جلسه گفت: طرح پایاب سهند شامل پنج واحد عمرانی و هفت هزار و ۵۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی واحد عمرانی یک به مساحت ۳۰۰۰ هکتار در حال اتمام بوده و عملیات اجرایی واحدهای عمرانی ۲ تا چهار نیز به‌ وسعت چهار هزار و ۱۰۰ هکتار برای اجرا و تکمیل به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149142

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});