• امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
1

بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۲۴ کدام کشورها هستند؟

  • کد خبر : 149230
  • 30 تیر 1403 - 22:51
بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۲۴ کدام کشورها هستند؟
یازاکو - بر اساس گزارش «چشم‌انداز اقتصادی جهان در آوریل 2024» صندوق بین‌المللی پول، احتمالاً تورم کل جهانی از میانگین سالانه 6.8 درصد در سال 2023 به 5.9 درصد در سال 2024 و به 4.5 درصد در سال 2025 کاهش می‌یابد.

رشد اقتصاد جهانی احتمالاً در هر دو سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ با همان سرعت قبلی (۳٫۲ درصد در سال ۲۰۲۳) ادامه خواهد یافت. در همین حال، بر اساس گزارش «چشم‌انداز اقتصادی جهان در آوریل ۲۰۲۴» صندوق بین‌المللی پول، احتمالاً تورم کل جهانی از میانگین سالانه ۶٫۸ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۵٫۹ درصد در سال ۲۰۲۴ و به ۴٫۵ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش می‌یابد.

در این گزارش آمده است ریسک‌های چشم‌انداز متعادل هستند، اما در کوتاه‌مدت به سمت نزول متمایل می‌شوند. افزایش قیمت‌های جدید ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی، همراه با تورم اصلی پایدار می‌تواند انتظارات نرخ بهره را افزایش داده و قیمت دارایی‌ها را کاهش دهد.

تولید ناخالص داخلی چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

تولید ناخالص داخلی ارزش پولی کالاها و خدمات نهایی را (که توسط کاربر نهایی خریداری می‌شود و در یک کشور در یک دوره معین (سه‌ماهه یا یک سال) تولید می‌شود) اندازه‌گیری می‌کند. این شاخص تمام خروجی‌های تولیدشده در داخل مرزهای یک کشور را به حساب می‌آورد. تولید ناخالص داخلی شامل کالاها و خدماتی است که برای فروش در بازار تولید می‌شوند. همچنین شامل برخی از تولیدات غیر بازاری، مانند خدمات دفاعی یا آموزشی است که توسط دولت ارائه می‌شود. مفهوم تولید ناخالص ملی یا GNP در برابر آن، تمام تولیدات ساکنان یک کشور را در نظر می‌گیرد؛ یعنی اگر یک شرکت آلمانی کارخانه‌ای در ایالات متحده داشته باشد، خروجی این کارخانه در تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و در تولید ناخالص ملی آلمان لحاظ می‌شود. در بیشتر کشورهای جهان میزان تولید ناخالص ملی و داخلی تقریباً برابر است.

در این گزارش نگاهی به بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول در تاریخ اول جولای ۲۰۲۴ می‌اندازیم.

 

ایالات متحده آمریکا

تولید ناخالص داخلی: ۲۸۷۸۳ میلیارد دلار

ایالات متحده آمریکا همچنان بزرگ‌ترین اقتصاد و ثروتمندترین کشور جهان است و موقعیت غالب خود را از سال ۱۹۶۰ به بعد حفظ کرده است. صنایع عمده‌ای مانند تولید، خدمات، امور مالی و فناوری، اقتصاد ایالات متحده را پیش می‌برند. این امر تنوع چشمگیر اقتصاد آن را نشان می‌دهد. ایالات متحده بازار مصرف قابل توجهی دارد و نوآوری و کارآفرینی را تشویق می‌کند. زیرساخت قوی دارد و محیط تجاری مطلوبی را ارائه می‌دهد. همچنین، موقعیت مسلط دلار آمریکا به عنوان ذخیره ارزی جهان به اقتصاد آن کمک می‌کند.

 

چین

تولید ناخالص داخلی: ۱۸۵۳۶ میلیارد دلار

اقتصاد چین با جهش از جایگاه چهارم در سال ۱۹۶۰ به رتبه دوم در سال ۲۰۲۳ سریع‌تر از پیش رشد می‌کند. سه رکن اصلی اقتصاد چین تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری هستند. این کشور دارای کارکنان زیاد، پشتیبانی قوی از سوی دولت، زیرساخت‌های مدرن و پایگاه مصرف‌کننده به سرعت در حال رشد است.

آلمان

تولید ناخالص داخلی: ۴۵۹۰ میلیارد دلار

آلمان در زمینه مهندسی، خودروسازی، صنایع شیمیایی و داروسازی ماهر است. صادرات محرک اصلی اقتصاد آلمان است و از داشتن نیروی کار ماهر، برنامه‌های تحقیق و توسعه قدرتمند و تعهد قوی به ارتقا و نوآوری سود می‌برد.

ژاپن

تولید ناخالص داخلی: ۴۱۱۲ میلیارد دلار

ژاپن چهارمین اقتصاد بزرگ، یکی از پیشرفته‌ترین و پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان است. این شرکت در بخش‌های فناوری پیشرفته از جمله رباتیک، الکترونیک و خودرو با تاکید بر نوآوری و فناوری پیشرو است. همچنین این اقتصاد دارای یک پایگاه تولیدی بزرگ است. ژاپن با سرمایه‌گذاری هنگفت در تحقیق و توسعه و حفظ زیرساخت‌های بسیار توسعه‌یافته، به‌رغم نیروی کار پیر، به رشد اقتصادی خود ادامه می‌دهد.

هند

تولید ناخالص داخلی: ۳۹۴۲ میلیارد دلار

هند در سال ۲۰۲۴ از نظر تولید ناخالص داخلی در رتبه پنجم جهان قرار دارد. بخش‌هایی مانند تولید، خدمات، فناوری اطلاعات و کشاورزی باعث رشد اقتصادی کشور می‌شوند. اقتصاد آن متنوع است و به سرعت در حال گسترش است. این کشور از بازار خانگی قابل توجه، جمعیت کاری جوان و آگاه به فناوری و طبقه متوسط ​​رو به رشد خود استفاده می‌کند.

بریتانیا

تولید ناخالص داخلی: ۳۵۰۲ میلیارد دلار

بریتانیا یک کشور بسیار توسعه‌یافته با صنعت خدمات قوی است. خدمات مالی و تجاری این کشور از نظر سهم اقتصادی سنگین هستند. لندن یک مرکز بین‌المللی بزرگ برای بیمه و امور مالی است.

فرانسه

تولید ناخالص داخلی: ۳۱۳۲ میلیارد دلار

تولید، گردشگری و کشاورزی از صنایع مهم فرانسه هستند. محصولات لوکس و هوافضا نیز نقش مهمی در تولید ناخالص آن دارند. فرانسه همچنین به دلیل سیستم تامین اجتماعی و استاندارد بالای زندگی خود مشهور است. اقتصاد قوی و نفوذ این کشور بر جهان نتیجه مخارج تحقیق و توسعه گسترده و زیرساخت‌های توسعه‌یافته آن است.

برزیل

تولید ناخالص داخلی: ۲۳۳۳ میلیارد دلار

برزیل یک نیروی بزرگ در اقتصاد جهانی است. چندین صنعت این کشور که شامل معدن، تولید، استخراج نفت و گاز و کشاورزی است، پایه و اساس اقتصاد قوی آن می‌باشد. اقتصاد برزیل در نتیجه بازار داخلی بزرگ و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی رشد کرده است.

ایتالیا

تولید ناخالص داخلی: ۲۳۳۲ میلیارد دلار

تولید قوی باعث رشد اقتصادی ایتالیاست. این کشور بر صنایع خودروسازی، مد و طراحی تمرکز دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور احتمالاً در سال ۲۰۲۴ به ۲٫۳۳ تریلیون دلار خواهد رسید. یکی دیگر از عوامل مهم در اقتصاد قوی ایتالیا گردشگری است. به‌رغم محدودیت‌های ناشی از بدهی ملی قابل توجه، نیروی کار ماهر و میراث فرهنگی غنی ایتالیا همچنان منابع ارزشمندی هستند. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپاست. این کشور بازاری بسیار قوی دارد و برای تاثیرگذاری و نوآوری هر دو بخش کشاورزی و تجاری خود مشهور است.

کانادا

تولید ناخالص داخلی: ۲۲۴۲ میلیارد دلار

نفت، گاز، مواد معدنی و الوار تنها تعدادی از منابع طبیعی غنی هستند که برای اقتصاد کانادا حیاتی هستند. علاوه بر این‌ها، کشور کانادا دارای بخش صنعتی قوی، بخش خدمات پررونق و تعهد قوی به ارتقای نوآوری و پیشرفت‌های فنی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});