• امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
1

علیئو درباره امتناع پاشینیان از ملاقات با او در بریتانیا صحبت کرد

  • کد خبر : 149272
  • 31 تیر 1403 - 12:15
علیئو درباره امتناع پاشینیان از ملاقات با او در بریتانیا صحبت کرد
یاز اکو- الهام علیئو رئیس جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در دومین گردهمایی جهانی رسانه شوشا با موضوع "مبارزه با اطلاعات نادرست" در مورد دیدار برنامه ریزی شده با نیکول پاشینیان در بریتانیا که نخست وزیر ارمنستان ممانعت کرده بود صحبت کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤلکه، الهام علیئو رئیس جمهور آذربایجان در پاسخ به سئوال خبرنگاری گفت که مذاکرات بر سر متن توافقنامه صلح ادامه دارد، اما امروز کمتر به آن خوشبین ام، در حالیکه که پاشینیان از دیدار با وی در بریتانیا خودداری کرد.

رئیس جمهور آذربایجان افزود: این نشست به ابتکار و پیشنهاد دولت بریتانیا بوده است. اما طرف ارمنی این پیشنهاد را رد کرد. ما از این موضوع بسیار شگفت زده شدیم.

رئیس جمهور آذربایجان گفت که شولتز صدراعظم آلمان چهار ماه پیش نشستی مشابه در مونیخ ترتیب داده بود. دولت انگلیس نیز همین پیشنهاد را مطرح کرد که نخست وزیر انگلیس در جلسه حضور یابد و در ادامه جلسه را ترک کند. نخست وزیر ارمنستان از حضور در این جلسه امتناع کرد. بنابراین، اگر او نمی خواهد با من گفتگو کند، در مورد چه نوع توافقنامه صلحی می توانیم صحبت کنیم؟ اگر نمی خواست با نخست وزیر انگلیس گفتگو کند، چرا از لندن و آکسفوردشایر بازدید کرد؟ یعنی در بسیاری از مسائل تضاد بسیار جدی وجود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});