• امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
2

اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است

  • کد خبر : 149331
  • 31 تیر 1403 - 17:00
اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است
یازاکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بانوان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، اختصاص زمان بیشتر و راهبری دقیق‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمد کلامی ظهر امروز یک شنبه در کارگروه اشتغال استان گفت: تلاش ما بیشتر در مسیر توسعه اقتصادی استان است و نباید با این بهانه که عمر دولت سیزدهم تمام شده است، امورات و وظایف محوله را متوقف کنیم، زیرا این رفتار شرعی و اخلاقی نیست.

وی افزود: وظیفه مدیران و تیم اقتصادی تا آخرین روز دولت سیزدهم تلاش در مسیر توسعه است و بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی در این راستا رصد می‌شوند، چون بر اثر سستی و کاستی برخی منابع در استان جذب نخواهد شد و استان‌های دیگر جذب خواهند کرد.

کلامی با بیان این که اشتغال دانشجویان باید الویت دستگاه‌های متولی باشد، خاطرنشان کرد: کوتاهی در این مورد علاوه بر مشکلات اقتصادی منجر به آسیب‌های اجتماعی از جمله مهاجرت فارغ‌التحصیلان این استان به استان‌های دیگر می‌شود.

وی با بیان این که دستورالعملی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی ابلاغ شده است، گفت: همه در قبال اشتغال این قشر مسئولیم و باید تمام دستگاه‌ها در این زمینه باهم هماهنگ شوند، زیرا اگر اشتغال این قشر مورد توجه قرار نگیرد، پیشرفتی در بازار کار استان نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی افزود: نظارت و رصد تسهیلات اشتغال‌زایی بسیار مهم است، چون به تولید و اشتغال منجر می‌شود؛ لذا دستگاه‌هایی که عملکرد مطلوبی در حوزه اختصاص و رصد تسهیلات اشتغال‌زایی دارند، مورد حمایت و تشویق قرار گیرند و نهادهایی که عملکرد ضعیفی در این حوزه دارند، نباید معطل اینها ماند و اعتبارات این نهادها باید به دستگاه‌های که عملکرد خوبی دارند، تخصیص داده شود.

در این جلسه تعهدات اشتغال در سامانه رصد اشتغال کشور، آخرین وضعیت تسهیلات مشاغل خانگی، عملکرد بانک‌های عامل تسهیلات جر ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سهمیه استانداران بررسی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});