• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
11

۳۴۰۰ میلیارد ریال طرح راه و شهرسازی آماده افتتاح در آذربایجان‌غربی است

  • کد خبر : 1496
  • 07 بهمن 1399 - 15:28
۳۴۰۰ میلیارد ریال طرح راه و شهرسازی آماده افتتاح در آذربایجان‌غربی است
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه فجر امسال، ۳۵ طرح با سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش یاز اکو به نقل از ایرنا سیدمحسن حمزه لو افزود: این طرح ها در حوزه راهسازی، مسکن مهر، بیمارستان، رونمایی از اسناد جاده ها و طرح های بازآفرینی شهری برای بهره برداری آماده شده است.

وی اضافه کرد: همزمان با دهه فجر امسال، ۴۰ کیلومتر پروژه راهسازی در قالب کریدور بزرگراهی غرب کشور و محورهای منتهی به پایانه های مرزی، ۹۲۵ واحد مسکن مهر، بیمارستان ۹۶ تختخوابی تکاب، پایگاه امداد جاده ای هلال احمر و بخشداری حاجیلار به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: بازشماری منابع سازمان ملی زمین و مسکن به تعداد ۱۱ هزار  ۹۱۸ واحد و اخد اسناد تک برگی به تعداد یک هزار و ۴۳۷ فقره و همچنین مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر ارومیه به همراهی ۲ خانه محله در ارومیه و میاندوآب در قالب طرح های بازآفرینی شهری از دیگر طرح های افتتاحی دهه فجر امسال در استان است.

حمزه لو با اشاره به اینکه راه، اصلی ترین زیرساخت توسعه به ویژه در آذربایجان غربی است، اظهار کرد: در حال حاضر برای توسعه استان به ویژه در حوزه تجارت برون مرزی، بهبود وضعیت راه ها بسیار ضروری بوده و اصلی ترین نیاز استان به شمار می رود.

وی تاکید کرد: تکمیل کریدور شمال – جنوب و همچنین مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در مرزهای بازرگان، رازی، سرو و تمرچین از جمله مهمترین اقداماتی است که باید در راستای توسعه راه های آذربایجان غربی اجرایی شود.

وی گفت: با وجود منابع مالی محدود، اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه راه های استان به ویژه در حوزه کریدور شمال – جنوب انجام شده ولی همچنان نیاز استان در این حوزه بسیار بالاست.

آذربایجان غربی نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی، فرعی و روستایی دارد.

دهه فجر از یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});