• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

پارک حاشیه ای که به حاشیه رفت

  • کد خبر : 149952
  • 06 مرداد 1403 - 15:00
پارک حاشیه ای که به حاشیه رفت
یازاکو - شهرداری تبریز طی چند سال اخیر جهت مدیریت پارک حاشیه ای با شرکتی بنام شرکت آذر پارک قرارداد بسته است، قراردادی که به دلیل بسیاری ابهامات و مشکلات در اجرا، به تدریج باعث نارضایتی بسیار زیاد شهروندان شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، شرکت آذر پارک از سال ۹۶ برای ساماندهی مدیریت پارک حاشیه ای با شهرداری تبریز قراداد بسته و فعالیت خود را آغاز نموده است با گذشت چند ماه از فعالیت شرکت مذکور شهروندان از فعالیت این سامانه و رفتار پارکبان ها و اصول ثابت در مبلغ دریافت هزینه و پاسخگو نبودن شرکت آذر پارک ناراضی  بودند .

بدین منظور با آغاز به کار  شورای ششم و حضور روح اله رشیدی به عنوان رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی، این موضوع مورد توجه ویژه قرار گرفت. با بررسی های اولیه مشخص شد که در ۴ مرداد سال ۱۴۰۳ قرارداد این شرکت پر حاشیه به اتمام خواهد رسید .اما مسئله اینجاست که شرکت مذکور با اتمام قرارداد و فرجه ۴۵ روزه که ۱۸ مرداد سال جاری به اتمام میرسد، روشی نوین جهت اخذ مبلغ از شهروندان را پیدا کرده است .

مخاطبان یازاکو با تماس با تحریریه ی این پایگاه خبری از اخذ مبلغ پارک در شهرک آزمایش هنگام تعویض پلاک خبر دادند.

یکی از مخاطبان یازاکو گفت: هنگام تعویض پلاک پارکبانان آذرپارک با حضور در شهرک مبالغ متعددی از شهروندان دریافت می کنند و زمانی که فردی از پرداخت این مبلغ ممانعت میکند با تهدید به جریمه و عدم تعویض پلاک رو به رو  می شود بدین منظور خبرنگار یازاکو با مدیر عامل آذر پارک گفت و گویی انجام داده است که مشروح گفت و گو در ذیل آمده است.

تنگ نظری مدیریت شهری باعث هرج و مرج در پارک حاشیه ای شده است

علیرضا میدانی ، مدیر عامل پارک حاشیه ای گفت: تنگ نظری ها و عدم فرهنگ سازی درست موجبات نارضایتی و هرج و مرج را در شهر به وجود آورده است.

وی گفت: پارک حاشیه ای جز قوانین جاری کشور است و هیچ گونه تخلفی توسط شرکت انجام نشده است .

وی در خصوص حضور پارک حاشیه ای در شهرک آزمایش تشریح کرد: حضور آذرپارک در این مکان کاملا قانونی است و اگر غیر این بود پلیس راهنمایی رانندگی اجازه فعالیت نمی داد.

وی ادامه داد: شهروندانی که از پرداخت پارک حاشیه ای فرار می کردند فکر این روز را نمیکردند که یک روز از انها مبالغ پارک دریافت خواهد شد، مبالغی که در شهرک آزمایش گرفته می شود بدهی شهروندان به آذرپارک است.

میدانی با اشاره به اتمام قرارداد شرکت آذرپارک گفت: مدت زمان قرارداد تمام نشده است در این قرارداد روزهای تعطیل مخصوصا ایام کرونا ذکر شده است که باید تمامی این موارد لحاظ شود .

وی تاکید کرد: مازاد بر تعطیلات ، فرجه زمانی نیز هست که تمامی اینها قرارداد ۵ سال مشروط است.

۱۸ مرداد قرار داد پارک حاشیه به اتمام می رسد

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی از اتمام قرار داد آذرپارک خبرداد.

روح اله رشیدی در پاسخ به خبرنگار یازاکو در خصوص دریافت مبلغ اذر پارک در شهرک آزمایش گفت: شهرداری و شورا در این خصوص اطلاعی ندارد و حضور در این محل با اطلاع پلیس است و مربوط به پلیس می باشد.

وی ادامه داد: شرکت آذر پارک ادعا دارد که از مردم طلب کار است و این نیازمند نظر کارشناسی و حقوقی است که باید توسط پلیس جریمه شوند.

وی افزود : جریمه مذکور فقط برای آذر پارک نیست شهرداری به عنوان شریک نیز باید از این جریمه ها سهم بردارد.

رشیدی در خصوص ادعای آذرپارک مبنی بر تمام نشدن زمان قراردادتشریح کرد: قرارداد این شرکت ۴ تیر ماه تمام شده است با فرجه ی ۴۵ روزه ۱۸ مرداد  فعالیت این شرکت تمام میشود ولی چون این شرکت ادعایی مبنی بر روز تعطیلات و .. دارد،  باید از طریق مجاری قانویی بررسی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});