• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

جمع آوری سیم‌های مسی برق در تبریز تا ۲ سال آینده

  • کد خبر : 149975
  • 06 مرداد 1403 - 15:30
جمع آوری سیم‌های مسی برق در تبریز تا ۲ سال آینده
یازاکو - مدیرعامل شرکت توزیع برق کلانشهر تبریز با اذعان به وجود عقب ماندگی در تعویض شبکه سیم های مسی در این حوزه، گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم در مدت ۲ سال آینده سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه مسی فرسوده با کابل های خودنگهدار تعویض و جایگزین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، اکبر فرج نیا روز شنبه اظهار کرد: تعویض شبکه سیم های فرسوده از اولویت های این شرکت است و امسال حدود ۵۰ درصد طول این شبکه جمع آوری و با کابل های خود نگهدار تعویض می شود.

وی ادامه داد: قرار داد ۵۵۰ کیلومتر بسته شده و پیمانکار در حال جمع آوری و جایگزینی است و خط اعتباری ۵۰۰کیلومتری نیز گرفته شده و به زودی به پیمان واگذار می شود و هشت گروه کاری که امکان افزایش آن به ۲۰ گروه وجود دارد تا پایان سال جاری یکهزار تا یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه مسی را جمع آوری و تعویض خواهند کرد.

فرج نیا، مزایای طرح تعویض سیم های فرسوده مسی با کابل های خودنگهدار را برشمرد و گفت: کاهش سرقت، بهینه شدن انشعاب ها، کاهش قطعی های ناشی از اتصالات، کاهش نوسان برق و زیبایی بصری از جمله مزایای کابل های خودنگهدار است.

روشنایی تبریز مناسب نیست / لامپ ها عوض می شوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت های این شرکت، بهبود روشنایی این شهر است، گفت: متاسفانه روشنایی تبریز از نظر کیفیت و کمیت در شان این شهر نیست و شرکت توزیع برنامه هایی برای بهبود کیفیت و کمیت برق این شهر دارد.

فرج نیا ادامه داد: در همین راستا، در سه ماه گذشته ۱۸ هزار و ۱۰۹ لامپ در این شهر تعویض شده و برای تبدیل لامپ های فعلی به لامپ های ال ای دی به تعداد ۱۳۰ هزار عدد، قراردادی امضا شده که برای نهایی شدن به تهران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار عدد روشنایی در تبریز وجود دارد، گفت: با تعویض لامپ های موجود و جایگزینی لامپ های ال ای دی، مصرف برق در روشنایی تبریز ۶۰ درصد کاهش می یابد.

وی همچنین از طرح تعویض لامپ های اتوبان پاسداران در شمال تبریز خبرداد و گفت: لامپ های ال ای دی این طرح تامین شده و به زودی عملیات تعویض اجرایی خواهد شد.

فرج نیا بر تناسب پایه های روشنایی نصب شده در ورودی های تبریز با گذشته و تاریخ این شهر تاکید کرد و گفت: طرحی برای تعویض پایه های روشنایی در شرکت توزیع برق تهیه شده است که به مرور و با اولویت بندی اجرا می شود.

شبکه فرسوده بازار تبریز با مشارکت بازاریان نوسازی می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز، یکی دیگر از اولویت های این شرکت را نوسازی شبکه فرسوده برق بازار این شهر اعلام کرد و گفت: این طرح با مشارکت بازاریان انجام خواهد شد.

فرج نیا ادامه داد: لوازم مورد نیاز این طرح از سوی شرکت توزیع تامین و از سوی بازاریان اجرا می شود و پیش بینی اعتبار این طرح ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال است.

کمبود برق در تابستان به علت عدم سرمایه گذاری در زیرساخت ها است

فرج نیا، کمبود برق در سه ماهه تابستان را نتیجه عدم سرمایه گذاری در زیرساخت ها اعلام کرد و گفت: برای جبران این کمبود، بحث خرید خاموش، تعیین نرخ در اوج بار و تشویق مشترکان به مصرف بهینه و اعطای جوایز در برنامه شرکت توزیع قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نیاز مصرف روزانه برق تبریز یکهزار مگاوات است، گفت: این نیاز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به ۴۳۰ مگاوات کاهش یافت.

فرج نیا به افزایش دما و بالا رفتن میزان مصرف برق در تبریز اشاره کرد و افزود: به ازای هر یک درجه بالا رفتن دما، یک هزار و ۸۰۰ مگاوات برق بیشتری در کشور مصرف می شود که سه برابر تولید نیروگاه تبریز است ضمن اینکه تناسب افزایش دما و مصرف برق در آذربایجان شرقی، ۲۰ مگاوات برای هر یک درجه افزایش دماست.

افزایش نرخ یکی از راه های مدیریت مصرف برق در روزهای اوج مصرف است

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه در روزهای اوج در کشور روزانه بیش از ۷۵ هزار مگاوات برق مصرف می شود، گفت: ۳۰ درصد از برق مصرف شده مربوط به دستگاه های سرمایشی است و در دنیا برای آنکه مصرف را مدیریت کنند برای مصرف بیشتر نرخ های بالاتری تعیین می کنند.

فرج نیا ادامه داد: تعطیلی صنایع یک روز در هفته، اعمال محدودیت مصرف در بخش کشاورزی در بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ و الزام به کاهش ۳۰ درصدی در وقت اداری و ۶۰ درصدی در وقت غیراداری از دیگر راهکارهایی است که شرکت توزیع برای عبور از اوج مصرف در پیش گرفته است.

وی اعلام کرد: اعطای پاداش به مشترکان خوش مصرف نیز در برنامه شرکت است و تاکنون ۴۷ میلیارد ریال به ۲۶۴ هزار و ۳۱۶ مشترک این شرکت پاداش تعلق گرفته است.

میزان تلفات برق تبریز ۹.۶۲ درصد است

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه میزان تلفات برق این شرکت ۹.۶۲درصد است، گفت: در سه ماه گذشته ۶۹۰ مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که کارهای اداری برای جریمه این انشعابات در حال انجام است.

فرج نیا خاطرنشان کرد: در زمینه کشف ماینر ( استخراج ارز دیجیتال ) نیز اقدامات خوبی در این شرکت صورت گرفته و به لطف همکاری نیروهای امنیتی و قضایی، تاکنون ۱۲ هزار دستگاه ماینر کشف و توقیف شده است.

ایمن سازی چهار هزار تابلو برق در تبریز

فرج نیا بر اهمیت ایمنی در توزیع برق تاکید کرد و گفت: در سال جاری حدود چهار هزار تابلو برق موجود در سطح شهر تبریز ایمن سازی و درب آنها، قفل و پلمب شده است.

وی بیان کرد: همچنین درپوش های پایه های فلزی نیز که خطرات زیادی برای عابران دارد، تک تک مورد بررسی قرار گرفته و ایمن سازی شده و شهروندان می توانند از طریق شماره تماس ۱۲۱، هرگونه گزارش در این ارتباط را به شرکت توزیع اطلاع دهند.

شرکت توزیع برق تبریز شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر را پوشش می دهد و یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر مشترک دارد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});