• امروز : یکشنبه - ۷ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 July - 2024
1

نیاز عمده کشور به فروآلیاژها برطرف می‌شود

  • کد خبر : 149976
  • 06 مرداد 1403 - 16:00
نیاز عمده کشور به فروآلیاژها برطرف می‌شود
یازاکو - سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: با بهره‌برداری از پروژه تولید فروآلیاژ در عجبشیر، نیاز عمده کشور به این آلیاژهای غنی از عناصر فلزی برطرف می‌شود.

ببه گزارش پایگاه خبری یازاکو، عبدالحمید سرتیپی در بازدید از فرایند اجرای پروژه تولید فروآلیاژ شهریار پارسا در عجب شیر با اشاره به نیاز کشور به انواع فروآلیاژها، افزود: بهره برداری از این واحد موجب ذخیره ارزی در کشور می شود.

وی اظهار کرد: این پروژه جهت تولید فروسیلیس، فروسیلیکون منگنز، انواع فرومنگنز(کم کربن، کربن متوسط و پر کربن)، فروکروم با ظرفیت ۷۸ هزار تن در سال در زمینی به مساحت ۸.۸ هکتاری در حال اجراست.

سرتیپی، ادامه داد: این پروژه هم اکنون ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اجرا و بهره برداری از آن، امکان اشتغال ۳۵۰ نفر در کارخانه ها و معادن مربوطه فراهم خواهد شد.

فروآلیاژها، آلیاژهایی دارای آهن هستند که برای ایجاد خواص دلخواه در فولاد و برخی دیگر از فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، آلیاژی از آهن به همراه تعدادی دیگر از عناصر، از جمله آلومینیوم، کروم، منگنز، سیلیس و… با درصدهای مختلف به صورت آمیژان به مذاب فلزات و فولاد اضافه می‌شود.

سرپرست اداره کل صمت همچنین از شرکت فولاد صائب این شهرستان بازدید کرد و خواستار توسعه واحد به دلیل وجود زیرساخت های مناسب در این منطقه شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149976

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});