• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

انجمن خواب: در ایران ۲۵ سال از عمر مفید هر فرد در خواب می‌گذرد/ خواب استاندارد، ۵۰ درصد مشکلات چاقی را برطرف می‌کند

  • کد خبر : 149996
  • 06 مرداد 1403 - 20:33
انجمن خواب: در ایران ۲۵ سال از عمر مفید هر فرد در خواب می‌گذرد/ خواب استاندارد، ۵۰ درصد مشکلات چاقی را برطرف می‌کند
در ایران ۲۵ سال از عمر مفید هر فرد در خواب می‌گذرد و باید به خواب درست و در زمان استاندارد آن توجه شود تا که در زمان بیداری اثرپذیری لازم را داشته باشیم.

معاون آموزشی انجمن خواب ایران گفت: بسیاری از مشکلات موجود در جامعه با داشتن یک خواب سالم و استاندارد قابل رفع است و طبق آخرین آمار ثبت شده ۵۰ درصد مشکلات چاقی تغذیه‌ای و استرسی با داشتن یک خواب استاندارد برطرف می شود.

به گزارش یازاکو به نقل از ایرنا، دکتر مهناز امینی روز شنبه در نخستین نشست هم‌اندیشی ارتقای بهداشت خواب دانش‌آموزان که در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد افزود: در ایران ۲۵ سال از عمر مفید هر فرد در خواب می‌گذرد و باید به خواب درست و در زمان استاندارد آن توجه شود تا که در زمان بیداری اثرپذیری لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع خواب استاندارد و تغذیه سالم در دانش‌آموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای کودکان زمان ۱۰ تا ۱۳ ساعته در هر شبانه‌روز و همچنین عدم مصرف فست‌فودها و هله‌هوله‌ها مورد تاکید است اما هم اکنون کودکان در این ساعت نمی خوابند و بیشتر بچه‌ها در زمان خواب از گوشی و تبلت استفاده می‌کنند.
 
 
 
عضو هیات علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که خواب روی رشد بچه‌ها تاثیرگذار است و حتی رابطه مستقیم و شناخته شده‌ای با موضوع اوتیسم دارد گفت: میزان شیوع چاقی در بچه‌ها به نسبت سال ۲۰۲۰، ۱۰ برابر رشد داشته که عدد نگران‌کننده‌ای است، ما خواب سنگین را در ماشین و در زمان حرکت در بچه‌ها می‌بینیم که علت اصلی آن عدم خواب استاندارد در ساعت معین شده است.
 
امینی افزود: میزان مصرف قرص خواب در بچه‌ها به نسبت هفت سال گذشته سه برابر رشد داشته است که خبر خوبی نیست و با توجه به این موضوع معتقدیم که باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجمن خواب ایران و وزارت آموزش و پرورش برای حرکت در مسیر خواب استاندارد و تغذیه سالم کار کنیم.
 
وی اضافه کرد: ما همه ساله در مشهد و خراسان رضوی برای خواب سالم در شروع هر سال تحصیلی برنامه ریزی می کنیم که هدف از اجرای این برنامه این است که اگر دانش‌آموزی ساعت خوابش در فصل تابستان به هم ریخت این مشکل در آغاز سال تحصیلی برطرف شود و ما این آمادگی را داریم تا مشابه این برنامه را در تمامی نقاط کشور اجرا کنیم.
 
عضو هیات علمی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اقدام مهم دیگر در خصوص انتشار مطالب و محتواهای مفید در سامانه “شاد” در موضوع خواب دانش‌آموزان بوده که در یک نمونه آن به مشکلات ناشی از خواب نادرست در مقطع دبستان و پایه‌های اول تا ششم اشاره شده است و اکثر این بچه‌ها ضمن استفاده از گوشی و تبلت در ساعت خواب، از تغذیه سالم و خواب استاندارد هم برخوردار نبودند.
 
امینی افزود: ما در راستای کمک به رفع مشکلات خواب دانش‌آموزان آماده اجرای طرح مدارس دوستدار خواب هستیم ضمن این که در برنامه‌های روز جهانی خواب هم بخش ویژه‌ای با موضوع خواب دانش‌آموزان دیده‌ شده است.
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149996

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});