• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
2

آمادگی شهرداری تبریز برای همکاری با دستگاه های متولی در خصوص مقابله با تب دانگی

  • کد خبر : 150203
  • 08 مرداد 1403 - 18:55
آمادگی شهرداری تبریز برای همکاری با دستگاه های متولی در خصوص مقابله با تب دانگی
یازاکو - مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، مدیریت سلامت محیط را موثرترین راه مقابله با ناقل مهاجم زیستی دانست و گفت: شهرداری تبریز برای همکاری با دستگاه های متولی در خصوص مقابله با تب دانگی آمادگی کامل دارد.

محمد حسین حسن زاده با اشاره به مشکل جدی حال حاضر حوزه سلامت در برخی نقاط کشور که توسط پشه آئدس ایجاد می شود، افزود: بی تردید مهم تربن اقدام در راستای عدم تکثیر پشه آئدس بهسازی محیط و پاکسازی و از بین بردن فضاهای آلوده با همکاری سازمان ها، ادارات و دستگاههای متولی سلامت است که شهرداری تبریز بعنوان مدیریت شهری در این میان جایگاه ویژه خود را دارد.

حسن زاده این بیماری با علایم متفاوت تب دار را یک تهدید جدی خواند و افزود: اقدامات لازم به قبل از ورود پشه معطوف می شود و جهت پیشگیری از شروع و اپیدمی این بیماری اداره کل سلامت و امور اجتماعی در راستای انجام مسئولیت و رسالت اجتماعی با آموزش های عمومی به شهروندان و ارتقا آگاهی رسانی قطعا همچون سنوات قبل که در پاندمی کرونا انجام داد اینبار نیز نقش مثمر ثمر خود را ایفا می کند.

وی همگامی و تلاش دستگاههای مختلف در مسیر پیشگیری متمرکز از طریق بهسازی محیط های مشکوک به آلودگی را نتیجه بخش و شاه کلید مبارزه با این بیماری برشمرد و ادامه داد: این اداره با توجه به حساسیت موضوع همچنان در کنار دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت بعنوان یکی از شرکای نظام سلامت اقدامات مراقبتی را آغاز کرده است.

حسن زاده اظهار کرد: از طریق چاپ و نصب اعلان های اطلاع رسانی از قبیل پوستر و بنر در محیط های درمانگاهی شهرداری و شهری برای آگاهی بیشتر همکاران و شهروندان در حوزه اجتماعی و آماده سازی و تجهیز زیرساخت های درمانی و پزشکی با تمام توان بیش از پیش تعهدات خود را ارائه می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=150203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});