• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
2

بازار تاریخی تبریز موزه‌ای زنده از معماری ایرانی- اسلامی است

  • کد خبر : 151102
  • 16 مرداد 1403 - 15:30
بازار تاریخی تبریز موزه‌ای زنده از معماری ایرانی- اسلامی است
یازاکو - معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به لزوم حفاظت و مرمت دوره‌ای بازار تاریخی تبریز به‌عنوان موزه‌ای زنده از معماری ایرانی- اسلامی، بازدید از این اثر تاریخی کم‌نظیر را مشاهده مجموعه‌ای از فرهنگ مردم آذربایجان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، وحید نواداد، معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اهمیت تاریخی و معماری بازار تاریخی تبریز اظهار داشت: بازار تاریخی تبریز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان، هموراه حائز اهمیت کشوری بوده است که با ثبت جهانی آن در سال ۱۳۸۹ در دایره توجه بین‌المللی نیز قرار گرفت. همچنین ثبت جهانی این بنا، لزوم انجام مرمت‌های دوره‌ای برای حفاظت از این مجموعه تاریخی را دوچندان می‌کند.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بازارتاریخی و ثبت جهانی تبریز نمایناگر تاریخ و فرهنگی غنی ایران بالاخص خطه آذربایجان است که گردشگران با بازدید از این بنای تاریخی، به مشاهده‌ای بی‌نظیر از فرهنگی و زندگی روزمره مردم محلی در این خطه از ایران اسلامی دست می‌یابند.

وی افزود: بازار تاریخی تبریز به‌عنوان میراث ارزشمند ایران و جهان، نیازمند توجه ویژه در حوزه مرمت و سامان‌دهی ست که مرمت، حفاظت و سامان‌دهی این مجموعه عظیم تاریخی همواره از اولویت‌های اصلی معاونت میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی و پایگاه جهانی بازار تبریز قرار داشته است.

نواداد در خصوص تجربه بازدید گردشگران از این بازار تاریخی گفت: گردشگران با بازدید از بازار تاریخی تبریز مجموعه‌ای از میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس را لمس و مشاهده می‌کنند که پکیجی کامل از حس و حال، تاریخ، فرهنگ و شیوه‌ زیست مردم آذربایجان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=151102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});