• امروز : یکشنبه - ۲۸ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 18 August - 2024
4

دم خروس یکی پس از دیگری دیده می شود!/ ارمنستان به پایگاه نظامی آمریکا و ناتو تبدیل می‌شود!

  • کد خبر : 151264
  • 18 مرداد 1403 - 9:45
دم خروس یکی پس از دیگری دیده می شود!/ ارمنستان به پایگاه نظامی آمریکا و ناتو تبدیل می‌شود!
یازاکو - در ادامه همکاری‌های نظامی ارمنستان با آمریکا و ناتو در زمینه آموزش‌ها و رزمایش‌های نظامی و  استقرار ژنرال عالیرتبه آمریکا در وزارت دفاع ارمنستان وتقویت حضور ناظران باصطلاح غیر نظامی اتحادیه اروپا در کنار مرزهای ارمنستان با آذربایجان و ایران و نهادینه کردن مناسبات ارمنستان با اتحادیه اروپا و ساختارهای زیر مجموعه این اتحادیه این بار شاهد ورود نظامیان آمریکایی به خاک ارمنستان در نزدیکی آذربایجان و ایران هستیم.!

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، دکتر افشار سلیمانی نوشت: در ادامه همکاری‌های نظامی ارمنستان با آمریکا و ناتو در زمینه آموزش‌ها و رزمایش‌های نظامی و  استقرار ژنرال عالیرتبه آمریکا در وزارت دفاع ارمنستان وتقویت حضور ناظران باصطلاح غیر نظامی اتحادیه اروپا در کنار مرزهای ارمنستان با آذربایجان و ایران و نهادینه کردن مناسبات ارمنستان با اتحادیه اروپا و ساختارهای زیر مجموعه این اتحادیه این بار شاهد ورود نظامیان آمریکایی به خاک ارمنستان در نزدیکی آذربایجان و ایران هستیم.!

در همین رابطه سایت خبری کالیبر.آذ آذربایجان خبر از ورود ارتش آمریکا به  زنگزور داده و می نویسد:

به گزارش سرویس ردیابی پرواز جهانی Flightradar، در روزهای ۲ و ۳ آگوست، ۲ فروند هواپیمای نظامی از پایگاه های نظامی آمریکا در رومانی و خاورمیانه در فرودگاه زوارتنوتس ارمنستان به زمین نشستند.!

هواپیمای باری نظامی “بوئینگ C-17” متعلق به نیروهای مسلح آمریکا، پرسنل و محموله های نظامی را به فرودگاه زوارتنوتس آورد.

پیش از آن، آمریکا نحوه استفاده از این مهمات را برای نیروهای ویژه ارمنی آموزش داده بود که پس از آن، طرف ارمنی به منظور آزمایش سلاح ها در شرایط واقعی اقدام به خرابکاری نظامی علیه واحدهای ارتش آذربایجان در جهت کلبجر در منطقه کرد.

بر اساس بخش محرمانه سند امضا شده در بروکسل در ۵ آوریل که همکاری نظامی را پیش بینی می کند، نسل جدید تسلیحات ساخت آمریکا – تفنگ های تک تیرانداز، دستگاه های دید در شب، وسایل ارتباطی ویژه، خودروهای زرهی ، پهپادهای تهاجمی کوچک، مین های کوچک و سایر مهمات مورد استفاده در ارتش ایالات متحده و  نیروهای ویژه ارمنستان تحویل نیروهای مسلح ارمنستان گردید‌.

بعدها مقدار زیادی سلاح و مهمات توسط هواپیماهای باری ارتش آمریکا به ارمنستان آورده شد. همچنین گزارش شده است که این سلاح ها با شرایط زمینی و نظامی محلی سازگار هستند. در این زمان از اطلاعات  جمع آوری شده توسط هیئت اتحادیه اروپا در مورد مواضع ارتش آذربایجان استفاده شد.

یکی از این دو هواپیما دارای ابزار ویژه ای است که مسیر موشک ها و سایر هواپیماهای پرتاب شده از خاک ایران را ردیابی می کند. در این زمان خطر حمله احتمالی به اسرائیل از خاک ایران به ویژه مورد توجه قرار گرفت. دستگاه های آورده شده در مرز ارمنستان با ایران قرار خواهند گرفت.

اما این همه ماجرا نیست. طبیعتاً آمریکا این مأموریت را به ارتش ارمنستان سپرد، بلکه ۳۰-۵۰ نفر را برای کار با این دستگاه ها فرستاد. برای اینکه توجه روسیه و ایران به پرسنل مستقر در مرز با ایران جلب نشود، پرسنل نظامی با دقت انتخاب شده اند – اکثر آنها شهروندان آمریکایی ارمنی الاصل هستند که در ارتش آمریکا خدمت می کنند و همچنین مردم اسلاو و قفقازی که از کشورهای پس از شوروی به آمریکا مهاجرت کردند در پایگاه نظامی نیروهای مسلح در زنگزور مستقر بود.

البته ممکن است رسانه های ارمنستان این اطلاعات را «اطلاعات نادرست» قلمداد کنند. اما اگر رسانه‌های گروهی ارمنستان بخواهند حقیقت را فاش کنند، می‌توانند از سفارت آمریکا در ارمنستان، دفتر مطبوعاتی فرودگاه زوارتنوتس و البته دولت کشورشان استعلام کنند و در مورد معماها ،ماهیت و هدف این پروازها سوال کنند.

همین توصیه را به  سفیر ایران در ارمنستان می‌کنیم که بیشتر شبیه یک عامل آمریکا عمل می‌کند تا سفیر ایران و فعالیت‌هایش فقط مخفی کردن وضعیت واقعی از دولت است. اگر او می‌پرسید، زوارتنوتس می‌توانست هواپیماهای باری ارتش آمریکا را در حال فرود در فرودگاه “مشاهده کند “. و حالا اگر سفیر بخواهد می تواند به راحتی اطلاعاتی در مورد ارتش آمریکا مستقر در مرز کشورش به دست آورد و حتی برود و با چشم خود آنها را ببیند. اما احتمالاً سفیر علاقه ای به این موضوع ندارد.

باید از دفتر وابسته نظامی آمریکا و سفیر این کشور پرسیده شود که چه چیزی پشت این واقعیت است که آمریکا که از یک سو خواهان صلح است، از سوی دیگر مخفیانه سلاح  و مهمات مرگبار ارمنستان را تامین می کند؟و آیا ایالات متحده درک می کند که اگر نظامیان آذربایجانی با استفاده از این سلاح ها و مهمات کشته شوند، واشنگتن مستقیماً مسئول آن خواهد بود؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=151264
  • نویسنده : افشار سلیمانی-سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان
  • ارسال توسط :
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});