• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت مسکن از سال ٩٧ در تبریز

  • کد خبر : 1516
  • 08 بهمن 1399 - 8:03

به گزارش یاز اکو به نقل از نصر نیوز، در مورد  وضعیت کلی معاملات مسکن در شهر تبریز طی ماه های اخیر گفت: می توان گفت وضعیت بازار مسکن درحال بازگشت به شرایط عادی خود می باشد و این درحالی است که دو عامل مهم باعث رکود نسبی معاملات مِلکی در ماه های اخیر شده […]

به گزارش یاز اکو به نقل از نصر نیوز، در مورد  وضعیت کلی معاملات مسکن در شهر تبریز طی ماه های اخیر گفت: می توان گفت وضعیت بازار مسکن درحال بازگشت به شرایط عادی خود می باشد و این درحالی است که دو عامل مهم باعث رکود نسبی معاملات مِلکی در ماه های اخیر شده بود که از جمله این عوامل می توان به اتفاقات سیاسی اخیری که در دنیا رخ داد خصوصا انتخابات ریاست جمهوری کشور آمریکا که تاثیر این موضوعات بر اقتصاد کشور ما نیز اجتناب ناپذیر است موجب این شد تا خریداران و فروشندگان مسکن موقتا دست از خرید و فروش بردارند و منتظر اعلام نتایج این انتخابات شوند و از سویی دیگر تعطیلی اجباری دو هفتگی کرونا و قرنطینه سراسری که دست سودجویان را از معاملات مسکن کوتاه کرد، می توان اشاره کرد.

رکورد معاملات بازار مسکن مقطعی است
رادان با اشاره به مقطعی بودن رکود در بازار مسکن اظهارکرد: باتوجه به اینکه بعد از خوراک و پوشاک، مسکن اصلی ترین نیاز جامعه می باشد پیش بینی من این است که معاملات مسکن طبق روال سنوات قبل برخواهد گشت و رکودی در امر مسکن به صورت قطعی نخواهیم داشت و تنها خریداران و فروشندگان واقعی دست به معاملات خواهند زد و برخی سودجوها سر شغل اصلی و قبلی خودشان برگرشته و دست از بازار مِلک برخواهند داشت.

افزایش ۶۰ درصدی اجاره بها در تبریز
این کارشناس حوزه مسکن در مورد افزایش اجاره بها در سطح شهر تبریز بیان کرد: با بررسی میزان اجاره بها و مبلغ رهن در کلانشهر تبریز شاهد افزایش افسارگسیخته مبالغ علی الخصوص در اجاره بها به میزان ۶۰ درصد و بالاتر هستیم. به طوریکه اگر اجاره یک واحد مسکونی ۹۰ متری در منطقه متوسط شمال شرق شهر تبریز  ماهیانه ۹۰۰ هزار تومان بود بعد از گذشت یک سال مستاجر مجبور به تمدید به مبلغ ماهیانه ۱میلیون و چهارصد هزارتومان شده است که باتوجه به این گفته ها بازگشت بازار مسکن به شرایط عادی به نفع مستاجر و موجر خواهد بود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر طبق آمار و اطلاعات میدانی جمع آوری شده توسط گروه تخصصی مِلکی مروارید خاوران، متوسط قیمت آپارتمان در شهر تبریز از قرار متری ۱۴ میلیون برآورد شده است. این در شرایطی است که اکثر محلات شرق تبریز در آن محاسبه نشده است.
وی ادامه داد: متوسط قیمت مناطق شرقی شهر تبریز طبق آمار بدون در نظر گرفتن منطقه ولیعصر و الهی پرست،ائل گولی، فردوس از قرار متری ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است. در این بررسی ها که در هفته گذشته صورت گرفت متوجه شدیم حداقل قیمت در شهر تبریز مربوط مناطقی از شهرک اندیشه هست که به قیمت متری هفت میلیون معامله می شوند و حداکثر قیمت مربوط به شهرک ولیعصر است که حتی از قرار متری بالای ۶۵ میلیون نیز تعیین شده است.

افزایش حداقل ۶۰۰ درصدی قیمت مسکن از سال ٩٧ در تبریز
رادان، کارشناس املاک در پایان با اشاره به این موضوع که در ماه های آینده شاهد افت و یا کاهش چشم گیر قیمت ها نخواهیم بود افزود: باتوجه به دلایلی که برای رکود در بازار مسکن اشاره شده می توان گفت شاهد افت و یا کاهش چشم گیر قیمت ها نخواهیم بود چرا که افزایش و کاهش قیمت مسکن ارتباط مستقیم با قیمت مصالح مورد استفاده در ساختمان و قیمت زمین خالی دارد. اگر به آمار مراجعه نماییم شاهد روند کاهش حتی نیم درصدی نیز در اقلام و مصالح مصرفی ساختمان نخواهیم بود.
وی ادامه داد: رکود فعلی مسکن که با بررسی قیمت ها معلوم می شود که قیمت آپارتمان در منطقه ای که متری ۲ میلیون و پانصد هزار تومان در سال ۹۷ بوده است در حالت فعلی به قیمت متری ۲۰ملیون تومان  رسیده است و ۸۰۰ درصد افزایش داشته است یعنی ۴۰۰ درصد درسال، قطعا در ۵ سال آینده شاهد افزایش هایی به این شکل  نخواهیم بود و افزایش قیمت مسکن  فقط در مناطقی خواهد بود که پتانسیل های لازم جهت رسیدن به قیمت بالا را خواهند داشت و شهروندانی که خواهان سرمایه گذاری در حوزه مسکن هستند باید با مکان یابی هوشمندانه،دقیق و بررسی شرایط،سرمایه شان را به سمت مسکن هدایت کنند و ضمن کمک ‌به چرخه تولید از سود این بازار سهم بردارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});