• امروز : دوشنبه - ۲۹ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 19 August - 2024
2

رونق گردشگری سیلوانا ارومیه توسعه منطقه را به ارمغان می‌آورد

  • کد خبر : 152252
  • 27 مرداد 1403 - 18:00
رونق گردشگری سیلوانا ارومیه توسعه منطقه را به ارمغان می‌آورد
یازاکو - مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: چشم‌انداز ما در سیلوانا راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی با تعداد زیاد و جذب گردشگر فراوان در این منطقه بوده که در این راستا ضمن حمایت از سرمایه‌گذاران، اقداماتی مانند کلنگ‌زنی احداث تله‌کابین و یک هتل چهارستاره در خوشاکو انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار کرد: منطقه سیلوانا یکی از مناطق بکر گردشگری ارومیه است که رونق گردشگری در این منطقه همواره مورد تاکید استاندار آذربایجان‌غربی و هر سه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بوده است.

مرتضی صفری افزود: یکی از پیشنهادات استاندار برای رونق گردشگری در منطقه، انجام مطالعات جامع مسیر گردشگری سرو تا اشنویه است تا با بررسی ظرفیت‌های این مسیر اقدامات زیربنایی و آینده‌نگرانه انجام شود که در صورت تحقق این طرح، تحول بزرگی در رونق گردشگری منطقه و به تبع آن ایجاد اشتغال صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امروزه صنعت گردشگری یک صنعت پاک و درآمدزا در دنیا محسوب می‌شود و اگر مردم سیلوانا از حضور گردشگر در منطقه ناراضی هستند دلیل آن به ضعف زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه برمی‌گردد چرا که در نبود این امکانات گردشگر از زیبایی‌ها منطقه استفاده کرده و بعضا طبیعت را آلوده می کند ولی مردم از حضور گردشگران انتفاع اقتصادی ندارند.

صفری بیان داشت: در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در سیلوانا از جمله ایجاد واحدهای بوم‌گردی، اقامتگاه‌های سنتی، مراکز تفریحی و گردشگری و…اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آمادگی دارد در صورت وجود سرمایه‌گذار ظرف مدت یک هفته مجوزهای لازم را صادر کند.

وی تاکید کرد: چشم‌انداز ما در سیلوانا راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی با تعداد زیاد و جذب گردشگر فراوان در این منطقه بوده که در این راستا ضمن حمایت از سرمایه‌گذاران، اقداماتی مانند کلنگ‌زنی احداث تله‌کابین و یک هتل چهارستاره در خوشاکو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری آب گرم هفت‌آباد ارومیه، اعتبار اختصاص یافته و مقرر شده یک هزار و ۲۰۰ متر لوله‌گذاری انجام و آب از به بالای تپه منتقل و در آنجا یک استخر ایجاد شود و سپس اقدام به جذب سرمایه‌گذار شود.

صفری اضافه کرد: هم‌چنین ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری سوله‌دوکل از جمله ایمن‌سازی اطراف آبشار، نصب تابلوی راهنمای گردشگری،ایجاد وتوسعه سرویس های بهداشتی و … اختصاص یافته و امسال نیز اعتباراتی برای این آبشار و آب گرم هفت‌آباد در نظر گرفته شده است.

وی اذعان کرد: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست در سیلوانا پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای با حضور بخشدار، دهیاری‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی ترتیب داده شود تا با هم‌فکری یکدیگر برنامه مدونی برای مقابله با این تخریب‌ها تدوین کرده و هر کدام از دستگاه‌ها مسئولیتی را برعهده گرفته و به آن عمل کنند.

صفری تصریح کرد: هم‌چنین مقرر شده است کانکس راهنمای گردشگری در روستای دیزج راه‌اندازی شده و از میان افراد بومی، فردی به‌عنوان راهنمای گردشگری انتخاب و مسافران را در این منقطه راهنمایی کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های استاندار و توجه ویژه نمایندگان ارومیه به منطقه سیلوانا یادآور ضد: اخیرا خانم شهین جهانگیری ۲۰ میلیارد اعتبار از محل اعتبارات در اختیار خود برای توسعه گردشگری سوله‌دوکل، مارمیشو و دالامپر اختصاص داده، آقای حاکم ممکان نیز همواره پیگیر آخرین اقدامات انجام شده در منطقه بوده و آقای سیدسلمان ذاکر نیز پیگیر آسفالت مسیر دسترسی به سوله‌دوکل هستند که نشان‌دهنده توجه ویژه آنها به منطقه سیلوانا است‌.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});