• امروز : یکشنبه - ۲۸ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 18 August - 2024
2
رئیس اداره میراث‌فرهنگی کلیبر اعلام کرد

اشغال ۷۰ درصدی مراکز اقامتی کلیبر

  • کد خبر : 152256
  • 27 مرداد 1403 - 18:45
اشغال ۷۰ درصدی مراکز اقامتی کلیبر
یازاکو - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اشغال ۷۰ درصدی مراکز اقامتی کلیبر، از افزایش ۲۰درصدی گردشگران ورودی به این شهرستان نسبت به تابستان سال گذشته خبر داد.

اباذر عباسپور با اشاره به اسقبال کم‌سابقه گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کلیبر گفت: با توجه به اشغال ۷۰درصدی ظرفیت مراکز اقامتی بالاخص بومگردی‌های کلیبر در تابستان امسال، نگین سرسبز استان رکوردی بی‌سابقه در جذب گردشگران داخلی و خارجی به ثبت رسانده و تعداد گردشگران ورودی به این شهرستان در بازه زمانی فعلی نسبت به سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰درصدی همراه بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی این رشد چشمگیر گردشگران ورودی به کلیبر، جاذبه‌های طبیعی این شهرستان به ویژه جنگل‌های بکر ارسباران است که با تنوع زیستی و چشم‌اندازهای خیره‌کننده خود، همواره گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. این منطقه‌ که به عنوان یکی از میراث‌های طبیعی کشور شناخته می‌شوند، به واسطه آب و هوای معتدل و خنک در تابستان، فضایی ایده‌آل برای گردشگران به‌ویژه در ماه‌های گرم سال فراهم می‌کند.

او با اشاره به زیرساخت‌های گردشگری کلیبر افزود: امسال با صدور مجوز ایجاد برای دو پروژه و صدور موافقت اصولی برای سه پروژه در کلیبر موافقت شده است که مجموع حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌های تأسیساتی گردشگری رقمی بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان خواهد بود. توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کلیبر نقش مهمی در جذب بیشتر گردشگران ایفا کرده است. افزایش ظرفیت اقامتگاه‌های بومگردی و بهبود امکانات رفاهی باعث شده است تا گردشگران بتوانند از طبیعت بکر و زیبای این منطقه بهره‌مند شوند و تجربه‌ای به یادماندنی را در جنگل‌های ارسباران داشته باشند.

عباسپور با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در رشد همه جانبه فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی کلیبر گفت: این رشد و توسعه در صنعت گردشگری کلیبر نه تنها به ارتقاء سطح رفاه و اشتغال در این شهرستان کمک کرده است، بلکه با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، موجبات افزایش درآمد و رونق اقتصادی در این شهرستان را بیش از پیش فراهم ساخته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});