• امروز : یکشنبه - ۲۸ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 18 August - 2024
2

بخش خصوصی ۱۲۰ میلیون یورو در بخش شیلات منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری می‌کند

  • کد خبر : 152355
  • 28 مرداد 1403 - 14:00
بخش خصوصی ۱۲۰ میلیون یورو در بخش شیلات منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری می‌کند
یازاکو - تفاهم نامه اجرای طرح سرمایه گذاری تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون یورو با مشارکت سرمایه گذار خارجی در منطقه آزاد ماکو امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز یکشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه مشترک اجرای طرح سرمایه گذاری تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری گفت:‌ با اتمام این طرح توسط شرکت طلا خاویار ارس، منطقه آزاد ماکو به قطب تولید خاویار شمال غرب کشور تبدیل می شود.

حسین گروسی افزود: همچنین احداث سردخانه و بسته بندی محصولات پایین دستی ماهیان خاویاری و صادرات در زمینه شیلات نیز در این تفاهم نامه منظور شده است.

وی بیان کرد: با توجه به وجود آب، خاک و شرایط جوی بسیار خوب شرایط مناسبی برای آبزی پروری دارد و در همین راستا سازمان منطقه آزاد ماکو از ساخت مجتمع ماهیان خاویاری و ایجاد مزارع پرورش ماهی حمایت می کند.

به گفته سرمایه گذار این طرح طبق برنامه ریزی صورت گرفته با راه اندازی این مجموعه پرورش ماهیان خاویاری، بیش از یک هزار تن گوشت ماهی خاویار در کنار خاویار تولید می‌شود و نقش بسزایی در اقتصاد منطقه خواهد داشت.

براساس اعلام روابط عمومی منطقه آزاد ماکو سرمایه گذار تا سه ماه آینده عملیات عمرانی و تولیدی این طرح را آغاز می کند و تولید در این راستا با استفاده از ظرفیت رودخانه ارس خواهد بود، میزان اشتغال زایی این طرح به صورت مستقیم ۳۰ نفر است و اجرای چند طرح دیگر در دستور کار این سرمایه گذاران است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});