• امروز : یکشنبه - ۲۸ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 18 August - 2024
2

برداشت ۳۴ هزار تن شلیل از باغ‌های آذربایجان‌غربی آغاز شد

  • کد خبر : 152389
  • 28 مرداد 1403 - 18:00
برداشت ۳۴ هزار تن شلیل از باغ‌های آذربایجان‌غربی آغاز شد
یازاکو - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت شلیل از باغ های استان گفت: پیش بینی می شود که بیش از ۳۴ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، علی دیانتی روز یکشنبه افزود: در سال جاری به دلیل بارندگی بهاره در زمان گرده افشانی و عدم تلقیح دانه، با ریزش میوه و کاهش عملکرد نسبت به سال گذشته در باغ های شلیل مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۲۰ هکتار سطح باغ‌های بارور شلیل در استان است، بیان کرد: از مجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد به صورت تازه خوری مصرف و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استان‌های کشور و سایر کشورها از جمله روسیه صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی، اشنویه بیشترین میزان تولید این محصول را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از اواخر تیر ماه شروع می‌شود، اظهارکرد: ۱۲هزار کیلو گرم در هکتار میانگین عملکرد تولید شلیل از باغات استان در سال جاری است.

دیانتی با اشاره به اینکه این محصول در تمامی شهرهای استان کشت شده است، ادامه داد: ارقام مغان، انجیری، شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});