• امروز : دوشنبه - ۲۹ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 19 August - 2024
2

توقیف بیش از ۳ هزار خودروی متخلف در تبریز

  • کد خبر : 152403
  • 28 مرداد 1403 - 22:31
توقیف بیش از ۳ هزار خودروی متخلف در تبریز
رئیس پلیس راهور شهرستان تبریز از ثبت بیش از ۱۴ هزار تخلف رانندگی روزانه در تبریز خبر داد و گفت: از ابتدای تابستان امسال حدود ۳ هزار خودروی متخلف سد معبر و توقف غیرمجاز در کلانشهر تبریز توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

سرهنگ جهانگیر جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارتقای انضباط ترافیکی در کلانشهر تبریز، پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان با برنامه‌ریزی هدفمند و با شناسایی نقاط پر ترافیک و نیز علل و عوامل ترافیک نسبت به استقرار عوامل نیروی انسانی، استفاده حداکثری از توان عملیاتی تجهیزات الکترونیکی به شهروندان ارائه خدمات می‌دهد.

وی تشریح کرد: پلیس راهور با استفاده از ۹ دستگاه خودرو سیار دارای دوربین ثبت تخلف، چهار دستگاه جرثقیل حمل خودرو و نیز بهره‌گیری از ظرفیت دوربین‌های نظارتی، ثبت تخلف ثابت در معابر پرسرعت و تقاطع‌های مهم شهر، ضمن اعلام به موقع مشکلات ترافیکی و گره‌های لحظه‌ای ایجاد شده در اثر تصادف یا تخلفات رانندگی در راستای مدریت بهتر ترافیک روزانه اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: در سطح کلانشهر تبریز روزانه بیش از ۱۴ هزار تخلف رانندگی توسط افسران آموزش دیده پلیس راهور شناسایی و مطابق جدول جرائم رانندگی اعمال قانون می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان تبریز ضمن تشکر و قدرانی از همکاری رانندگان قانونمند و کاربران ترافیکی خاطرنشان کرد: از ابتدای تابستان امسال بیش از سه هزار دستگاه خودرو متخلف که در محل غیرمجاز توقف و موجب سد معبر شده بودند با استفاده از جرثقیل به توقفگاه ایمن منتقل و از طریق سامانه‌های پلیس راهور اطلاع‌رسانی لازم به مالکین انجام شده است.

                                                         کشف ۲۴ دستگاه خودرو سرقتی در ۲۵ روز گذشته در تبریز 

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از کشف ۲۴ دستگاه خودرو سرقتی در ۲۵ روز گذشته مردادماه توسط ماموران یگان امداد این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ یداله جهان آرا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ماموران یگان امداد شهرستان تبریز برابر دستورات سلسله مراتب فرماندهی و در راستای پیشگیری از سرقت در سطح شهرستان تبریز اقدام به اجرای طرح و برخورد با سارقین پرداختند.

وی افزود: ماموران یگان امداد در ادامه این طرح‌ها در سطح شهر و معابر عمومی تعداد ۲۰ نفر سارق خودرو و داخل خودرو در ۲۵ روز گذشته دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

وی ادامه داد: از سارقین دستگیر شده تعداد ۲۴ دستگاه انواع خودرو سواری، باری و تعداد قابل توجهی قطعات داخل خودرو کشف و تحویل مالباختگان شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی داده شدند، گفت: مبارزه‌ بی‌امان با سارقان و مالخران به صورت شبانه‌روزی در دستورکار پلیس تبریز بوده و از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را فورا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

کشف موادمخدر و دستگیری توزیع‌کننده در شهرستان ملکان

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف ۱۶ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک و دستگیری توزیع‌کننده در این رابطه خبر داد.

سرهنگ عادل ولیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر توزیع موادمخدر در حوزه استحفاظی ملکان، رسیدگی به موضوع در دستورکار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت و سقم آن، با هماهنگی مرجع قضائی نسبت به بازرسی از منزل متهم اقدام و در بازرسی از منزل متهم ۱۶ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

وی بیان کرد: در این خصوص توزیع‌کننده موادمخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش موادمخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و پلیس به طور شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و گزارشات مردم در حوزه موادمخدر و سایر معضلات جامعه است.

 

توقیف احشام قاچاق در شهرستان مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از توقیف یک دستگاه وانت سایپا و کشف ۱۹ راس گوسفند به ارزش ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ماموران یگان امداد این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت سایپا مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده تعداد ۱۹ راس احشام قاچاق از نوع گوسفند فاقد هرگونه مجوز قانونی و دامپزشکی که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسید، کشف شد.

وی از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و ارسال به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد و گفت: تلاش پلیس برای مبارزه با قاچاقچیان و اخلال‌گران اقتصادی با قوت ادامه داشته و در راستای وظایف ذاتی خود تلاش‌های شبانه‌روزی را برای افزایش احساس امنیت در جامعه انجام می‌دهند و لازم است مردم نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

 

دستگیری سارقان ساختمان‌های نیمه کاره در شهرستان مرند

فرماندهی انتظامی شهرستان مرند از دستگیری ۲ سارق ساختمان‌های نیمه کاره با ۱۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی اسدیان در تشریح این خبر اذعان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و حساسیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با استفاده از اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی ۲ سارق سابقه‌دار معتاد را شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۱۷ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان مرند اعتراف کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان مرند در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده مربوطه تشکیل و همراه متهمان جهت رسیدگی تحویل مراجع قضائی شد.

وی از شهروندان درخواست کرد به هشدارهای پلیسی در خصوص پیشگیری از سرقت توجه نموده ودر صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});