• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
4

لوله انتقال گاز خط ۲۰ اینچ خوی ایمن سازی شد

  • کد خبر : 152469
  • 29 مرداد 1403 - 13:30
لوله انتقال گاز خط ۲۰ اینچ خوی ایمن سازی شد
یازاکو - مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور از ایمن سازی خط لوله انتقال گاز خط ۲۰ اینچ خوی منشعب از خط ۲۰ اینچ تسوج - ارومیه با هدف افزایش طول عمر و ایمنی این خط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فیروز خدایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: ایمن سازی خط ۲۰ اینچ خوی به طول ۳۸ کیلومتر با ساخت ابنیه فنی و مقاوم سازی جاده سرویس با هدف صیانت از سرمایه‌های ملی و انتقال پایدار گاز در برابر بلایای طبیعی و طغیان رودخانه‌های فصلی در برنامه عملیاتی این منطقه قرار گرفت.

وی در خصوص ابنیه ساخته شده نیز اظهار کرد: این ابنیه شامل ساخت دیوار پله‌ای با هدف ممانعت از آسیب در مواقع بارندگی و پوسیدگی، طول عمر لوله، حفاظت از محیط زیست و هرنوع آسیب‌های احتمالی طبیعی ایجاد شده است.

وی، عملیات مقاوم و ایمن سازی خطوط لوله انتقال گاز را مهم برشمرد و افزود: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی لوله، ایمنی لوله در بستر رودخانه نیز به حد زیادی افزایش یافته و هم‌چنین با اصلاح مسیر رودخانه‌ها و سیلاب و لوله‌های آبرو ریسک، آسیب در فصول بارندگی به شدت کاهش می‌یابد.

خدایی با تاکید ویژه بر نظارت و پیاده‌سازی دقیق قوانین و مسائل ایمنی، اظهار کرد: رعایت کامل مسائل ایمنی در اجرای عملیات، یک اصل مهم است و تمامی مسئولان و کارکنان باید در اجرا و پیاده‌سازی کامل الزامات ایمنی، توجه ویژه داشته و در راس امور قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد تا مسیرهای دسترسی به خطوط انتقال گاز به خصوص در این منطقه که در سرشاخه‌های مصرف و سردسیر واقع شده است همواره مورد بازبینی و بازسازی قرار گیرد تا در شرایط عملیاتی و بحرانی نیروها با واکنش سریع بتوانند در حداقل زمان ممکن در نقاط مورد نیاز عملیاتی حضور یابند.

منطقه هشت انتقال گاز از مناطق ده گانه شرکت انتقال گاز ایران است که با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان انتقال می دهد.

مجموعه تاسیسات تقویت فشار گاز احداث شده در منطقه هشت در چلوند، اردبیل، سراب، زنجان، هشترود، تکاب، تبریز، مرند و مرگنلر ساخته شده است.

مهمترین وظیفه شرکت انتقال گاز ایران خرید و حق العمل کاری گاز طبیعی، اتان، گاز مایع و مایعات گازی از منابع تولید داخلی و خارجی و فروش به مبادی تعیین شده داخلی و پایانه های صادراتی و انجام سوآپ فرآورده های یاد شده است.
این مهم توسط ۱۰ منطقه عملیاتی شامل منطقه ۱ (خوزستان)، منطقه ۲ (اصفهان)، منطقه ۳ (تهران)، منطقه ۴ (خراسان)، منطقه ۵ (فارس)، منطقه ۶ (هرمزگان)، منطقه ۷ (همدان)، منطقه ۸ (آذربایجان شرقی)، منطقه ۹ (مازندران) و منطقه ۱۰ (بوشهر) انجام می شود.

رسالت منطقه هشت گاز کشور دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});