• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
2

کلمبیا رسما صادرات زغال سنگ به اسرائیل را به دلیل کشتار غزه متوقف کرد

  • کد خبر : 152591
  • 30 مرداد 1403 - 13:45
کلمبیا رسما صادرات زغال سنگ به اسرائیل را به دلیل کشتار غزه متوقف کرد
یازاکو - گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا روز یکشنبه گفت: کلمبیا صادرات زغال سنگ به اسرائیل را به دلیل استفاده تل آویو از مواد در سلاحهای مورد استفاده برای حمله به فلسطینی ها در نوار غزه، به طور رسمی متوقف کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو‌ به نقل از دیلی صباح پترو در ایکس گفت: زغال سنگ کلمبیا برای ساخت بمب برای کشتن کودکان فلسطینی استفاده می شود.

این فرمان که به امضای رئیس جمهور پترو و وزرای امور خارجه، دارایی، معادن و تجارت این کشور رسیده است، پنج روز پس از انتشار در روزنامه رسمی لازم الاجرا خواهد شد.

کلمبیا که ۵ درصد از کل تولید زغال سنگ خود را به اسرائیل صادر می کند، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور، همانطور که در ماه می اعلام کرد ، به دلیل حمله اسرائیل به غزه به حالت تعلیق درآورده است.

پترو، روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرد و گفت که نمی تواند روابط خود را با دولت “نسل کش”و نخست وزیر نتانیاهو حفظ کند.

هر دو دولت به حفظ کنسولگری در قلمرو یکدیگر و انجام تجارت ادامه داده اند.

کلمبیا برای سخت افزار نظامی که شامل تفنگ های تهاجمی و تجهیزات اطلاعاتی می شود، مدت هاست به اسرائیل وابسته بوده است. این کشور آمریکای جنوبی همچنین در سه دهه گذشته بیش از ۳۰ جت جنگنده از اسرائیل خریداری کرده است و برای تعمیر و نگهداری آنها به شرکت های اسرائیلی وابسته است.

با این حال، با بدتر شدن روابط بین دو کشور، خریدهای نظامی جدید متوقف شده است. منتقدان پترو گفته اند که تصمیم رئیس جمهور برای قطع روابط با اسرائیل، توانایی های امنیتی کلمبیا را به خطر می اندازد، زیرا ارتش این کشور با کارتل های مواد مخدر و گروه های شورشی در مناطق روستایی این کشور مبارزه می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});