• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
1

توان تولید نیروگاههای کشور پاسخگوی رشد ۱۵ درصدی مصرف برق نیست

  • کد خبر : 153495
  • 07 شهریور 1403 - 20:26
توان تولید نیروگاههای کشور پاسخگوی رشد ۱۵ درصدی مصرف برق نیست
کارشناس حوزه مدیریت مصرف برق گفت: توان تولید نیروگاههای کشور پاسخگوی رشد ۱۵ درصدی مصرف برق نیست.

به گزارش یازاکو، سید ابراهیم فکاری، در گفتگو با خبرنگاریازاکو، با اشاره به موضوع قطعی‌های مکرر برق در روزهای اخیر، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ می‌شد که هوا در این روزها کمی سردتر شود، اما تداوم گرمی هوا بعد از افت نسبی، باعث شد آستانه تحمل مردم کاهش پیدا کرده و استفاده از وسایل سرمایشی بیش‌تر شود.

کارشناس حوزه مدیریت مصرف برق؛ با اشاره به ثبت تقاضای مصرف ۷۷ هزار و ۳۲۲ مگاوات در روز دوشنبه پنجم شهریور گفت: این میزان نسبت به روز مشابه سال قبل ۱۰ هزار مگاوات بیشتر است.
وی گفت: اواخر هفته جاری و اوایل هفته آتی هوا کمی سردتر می‌شود و این امر موجب کاهش فشار از شبکه برق و عدم نیاز به مدیریت بار خواهد بود، چرا که به ازای کاهش هر یک درجه دمای هوا، ۱۵۰۰ الی ۱۸۰۰ مگاوات کاهش داریم.

وی بخش دیگری از مشکل برق را مسئله ناترازی دانست و ابرازداشت:نیروگاه‌های آبی هرچند که با حداکثر ظرفیت خود کار می‌کنند، اما مسئله تنش آبی نیز به‌خصوص در استان‌های جنوبی مبتلابه بوده و ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند و به همین علت باید تعدادی سدّ رهاسازی نشود چرا که این مسئله باعث تشدید ناترازی می‌شود.

فکاری بیان کرد: : اواخر هفته جاری و اوایل هفته آتی هوا کمی سردتر می‌شود و این امر موجب کاهش فشار از شبکه برق عدم قطعی برق خواهد بود، چراکه به ازای کاهش هر یک درجه دمای هوا، ۱۵۰۰ الی ۱۸۰۰ مگاوات کاهش داریم.

وی نقش مردم را در کاهش ناترازی مهم دانست و اذعان کرد: اگر در میزان مصرف خود ۱۵ درصد صرفه‌جوئی کنیم، دیگر مشکل ناترازی نخواهیم داشت. وی اشاره کرد از روز گذشته مدیریت احتمالی بار حوزه خانگی از طریق پیامک به مشترکین ارسال می شود. مرکز پاسخگویی ۱۲۱، دفتر روابط عمومی و وب سایت شرکت مراکز رسمی اطلاع رسانی و پاسخگویی به شهروندان عزیز می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=153495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});