• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

سدهای قیز قلعه‌سی و خداآفرین به‌زودی آبگیری می‌شوند

  • کد خبر : 15375
  • 29 اردیبهشت 1400 - 8:50
سدهای قیز قلعه‌سی و خداآفرین به‌زودی آبگیری می‌شوند
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی، انتقال آب ارس به تبریز را مهم‌ترین پروژه آبی استان دانست و گفت: سدهای قیز قلعه‌سی و خداآفرین نیز تا دو ماه آینده آبگیری می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته در حوزه مدیریت کلان آب در استان کارهای زیادی انجام شده است.

وی افزود: با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در سدهای مهم مدنی، شهریار و ونیار انجام شده است هنوز ناقص مانده‌اند و امیدواریم این سدها نیز به‌زودی تکمیل شوند.

پورمحمدی یادآور شد: در زمان افتتاح سد کلقان که به شکل ویدئوکنفراس توسط رئیس جمهوری انجام شد، ۶۵۰ میلیارد تومان برای به پایان رساندن سدهای قیز قلعه‌سی، گردیان و خداآفرین درخواست کردیم که ۳۵۰ میلیارد تومان مساعدت شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کارهایی برای رفع تنش آبی تبریز در کوتاه مدت انجام می شود، خاطرنشان کرد: اما مهم‌ترین پروژه در این ارتباط انتقال آب ارس به تبریز است که طی ۲ تا سه سال مسئله تنش آبی تبریز را برای حداقل ۲۵ سال حل می کند.

وی گفت: حدود ۳۵ کیلومتر از این پروژه اجرا شده ولی از هرزندات تا تبریز که ۱۰۵ کیلومتر است، از سال ۹۲ تا کنون معطل مانده چرا که کنسرسیوم برنده مناقصه متعهد بود منابع مالی را تامین کند ولی نتوانست و خط اعتباری ایران و چین هم به مشکل برخورد.

پورمحمدی ادامه داد: سال گذشته قرارداد این کنسرسیوم لغو شد و با هماهنگی وزارت نیرو قرار شد، قرارداد اجرای پروژه با قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شود. 

وی خاطرنشان کرد: این پروژه از نظر تامین آب و نقش پدافندی آن برای استان بسیار مهم است؛ چرا که در صورت بروز مشکل در هر یک از خطوط انتقال زرینه‌رود و ارس می‌توانند جایگزین هم شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});