• امروز : دوشنبه - ۱۲ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 2 September - 2024
1

۲۰۰ هزار کولر گازی در تبریز فعال است

  • کد خبر : 153867
  • 11 شهریور 1403 - 22:46
۲۰۰ هزار کولر گازی در تبریز فعال است
یازاکو - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: برآورد شده است که ۲۰۰ هزار کولر گازی در تبریز وجود دارد که متاسفانه مقدار زیادی از آنها از راه‌های غیراستاندارد برق خود را تامین می‌کنند که این مورد مصرف برق را بالاتر از حد می‌برد.

کبر فرج نیا روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار کرد: قطعی برق در برخی نقاط کلانشهر تبریز در روزهای گذشته به دلیل افزایش مصرف و به‌منظور مدیریت بار اضطراری و حفظ پایداری شبکه سراسری اتفاق می‌افتد.

وی افزود: ناترازی موجود در حوزه‌ انرژی برق دلایل مختلفی از جمله سرمایه گذاری در حوزه‌ تولید دارد و آن‌گونه که باید به آن توجه نشده است.

وی ادامه داد: مصرف برق نسبت به سال گذشته در این زمان به طور متوسط ۹درصد افزایش یافته است که چنین رشدی در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد.

وی گفت: دولت‌های مختلف برای اینکه تبعات این مورد را به حداقل‌ترین میزان خود برسانند یک سری برنامه‌هایی تدارک می‌بینند که سرمایه‌گذاری در حوزه‌ صنعت و کشاورزی و نوسازی تجهیزات، جابه‌جایی روزهای تعطیلی در هفته، مدیریت ۳۵ درصد مصرف برق در حوزه‌ صنعت‌های بزرگ، مدیریت برق ادارات و غیره از جمله این اقدامات است.

فرج نیا عنوان کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال پاداش در آذربایجان شرقی برای مشترکین خانگی اختصاص داده شده و ۲ مشترک خانگی در ایلخچی و تبریز در سال گذشته موفق به دریافت جایزه‌ تشویقی ۱۰۰ میلیونی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اظهار کرد: متاسفانه هفته‌ آخر مرداد آب ذخیره شده‌ در سدهای استان به طور شدیدی کاهش یافته و موجب شده است تا بخش قابل توجهی از تولیدات برق نیروگاه‌های آبی از چرخه‌ تولید خارج شوند.

وی گفت: هفته‌ گذشته یک واحد از نیروگاه‌های تولیدی تبریز از مدار تامین نیروی برق شهر خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: در ایران در بهترین شرایط بارندگی تولید برق نیرگاه‌های آبی یازده مگاوات و در شرایط نرمال هشت مگاوات است که این میزان در مرداد امسال به سه مگاوات رسید که رقم بسیار پایینی است.

فرج نیا اضافه کرد: دمای بالای هوا در استان موجب شده تا مصرف برق در تابستان سال جاری بالاتر از حد ممکن باشد، برنامه ریزی شده است تا به ناچار برای کنترل و مدیریت برق پایدار در استان شبکه‌های برق خانگی را در مدت‌های محدود قطع کنیم.

وی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با مدیریت درست در این حوزه کمترین تبعات را برای مردم داشته باشد.

وی گفت: برای اینکه تبعات قطعی برق به حداقل‌ترین میزان خود برسد و شهروندان از زمان خاموشی برق مطلع شوند، علاوه بر اینکه جدول کامل برنامه‌ی زمانی خاموشی برق در سایت شرکت برق توزیع منطقه قرار داده‌ایم هم‌چنین زمان خاموشی نیز به تلفن همراه شهروندان به صورت پیامکی ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اظهار کرد: ما پیشنهاد کرده‌ایم تا چراغ‌های ترافیکی را به سلول‌های خورشیدی وصل کرده و مقدار قابل توجهی از مصرف برق را کاهش دهند

فرج نیا افزود: اقتصاد انرژی در کشور موضوعی پنهان شده است که باید به جای نگرش خدماتی به انرژی برق دیدگاه کالایی نسبت به آن داشته باشیم.

وی‌ بیان کرد: اقتصاد انرژی اگر درست شود سرمایه‌گذار به آن جذب خواهد شد تا زمانی که به این بخش توجه نشود جذب سرمایه‌گذار سخت خواهد بود.

وی اظهار کرد: ۱۱۳ مگاوات در سال جاری سهم برق شرکت منطقه‌ای تبریز بوده و نیاز مصرف ما تا هزار و ۱۰۰ مگاوات بیشترین عددی است که ما آن را مشاهده کردیم.

وی با اشاره به میزان مصرف برق در بخش خانگی گفت: میزان مصرف برق در شبکه‌ی خانگی ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز عنوان کرد: با توجه به نیاز شبکه‌، قطعی برق داریم که میزان مدیریت بسته‌ مورد نیاز برای ما ۸۰ مگاوات است.

وی بیان کرد: موضوع خاموشی برق شبکه‌های خانگی در تبریز از شهریور ماه آغاز شده در حالی که قطعی برق در تهران از ۲۰ تیرماه آغاز شده است، تلاش می‌کنیم تا با کوچک‌ترین بهانه تبریز را متمایزتر از دیگر شهرها قرار دهیم.

فرج نیا افزود: برای آموزش شهروندان نیز در مدیریت انرژی از نظام مهندسی درخواست همکاری کرده‌ایم، بر این اساس آماده‌ هرگونه همکاری برای مدیریت مصرف برق و ایجاد رفاه برای مردم هستیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های شهرداری برای نصب سلول‌های خورشیدی یکی از راه‌حل های موجود است که ما با تضمین قرارداد ۲۰ ساله آماده‌ خریداری از زمین آن هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: بازتوانی نیروگاه تبریز را نیز با تلاش برای جذب سرمایه‌گذار پیگیر هستیم که اگر این موضوع نتیجه دهد موضوع آلاینده‌ تولیدی این نیروگاه نیز رفع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=153867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});