• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
5

لاوروف: پاشینیان سر تا پا دروغ می گوید، قول داده است کریدور زنگه زور را باز کند

  • کد خبر : 154008
  • 13 شهریور 1403 - 23:13
لاوروف: پاشینیان سر تا پا دروغ می گوید، قول داده است کریدور زنگه زور را باز کند
یاز اکو - اخیراً از خواندن مصاحبه ای که در آن، پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اتهام کند کردن روند بازگشایی کریدور زنگه زور را رد کرده و همه چیز را سر و ته کرد، شگفت زده شدم.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤلکه، این مطلب را سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در نشست وزرای امور خارجه کشورهای مستقل مشترک المنافع در مورد توافقات سه جانبه بین ارمنستان، روسیه و آذربایجان گفت.
لاوروف گفت: یکی از وظایف این توافقنامه بازگشایی مجدد خطوط حمل و نقل بین بخش اصلی آذربایجان و نخجوان است. اما اخیراً از خواندن مصاحبه ای که در آن، پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اتهام کند کردن روند بازگشایی کریدور زنگه زور را رد کرده و همه چیز را سر و ته کرده بود، شگفت زده شدم.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: عجیب است، زیرا در واقع ارمنستان ابتدا دسترسی شوسه و ایجاد بزرگراه را رد کرد و تنها با مسیر ریلی موافقت کرد. جمهوری آذربایجان نیز با این موضوع مخالفت نکرد، اما با میانجیگری ما رضایت داد. سپس ارمنستان ناگهان گفت که هیچ مشارکتی از مرزبانان روسی در فعالیت این مسیر وجود نخواهد داشت. ما خودمان این کار را انجام خواهیم داد. آذربایجانی ها می گویند برای ما آذربایجانی ها که می خواهیم از خاک ارمنستان گذر کرده و به نخجوان برویم در مرحله اول تامین امنیت مهم است، چون هنوز هم میزان خصومت و دشمنی زیاد است. بنابراین پیگیری این مذاکرات اغلب نقش تعیین کننده ای دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=154008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});