چویکاوغلو در گفتوگو با خبرنگار آنادولو ضمن ارائه اطلاعاتی در مورد توسعه بخش تجارت الکترونیک، وضعیت فعلی صادرات الکترونیکی و اهداف آینده این بخش اشاره کرد که اجلاس جهانی صادرات الکترونیک استانبول که تحت نظارت وزارت بازرگانی و با همکاری انجمن اپراتورهای تجارت الکترونیک و مجمع صادرکنندگان ترکیه برگزار شد، بسیار پربار بود.
به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از عصرترکیه؛ او اظهار داشت: تقاضای داخلی و خارجی بسیار فراتر از انتظار است.
چویک اوغلو با یادآوری اینکه حجم تجارت الکترونیک در جهان ۶ تریلیون دلار است، گفت: ۳۰ شرکت شرکت کننده در اجلاس جهانی صادرات الکترونیک استانبول، شرکتهایی هستند که تقریباً ۳٫۵-۴ تریلیون دلار از این ۶ تریلیون دلار را به دست آوردهاند.
او افزود: بنابراین، این اجلاس ارزشی مانند طلا دارد. اولویت اول ما این است که برندهای ما بتوانند محصولات خود را در بازارهای خارج از کشور به فروش برسانند. بسیاری از شرکتهای جهان بهویژه شرکتهای شرقی، ترکیه را کلید ورود به غرب میدانند.
چویکاوغلو با بیان اینکه در حال تحقیق در مورد آنچه در موتورهای جستجوی جهانی جستجو میشود هستند، گفت: کلماتی که با “ترکی” شروع میشوند بیشتر جستجو میشوند.
او بیان کرد: تعداد دفعاتی که کلمه “ترکی” به عنوان دو کلمه جستجو میشود، مانند “لذت ترکی”، و تعداد کلیکها بر روی مورد جستجو شده به تدریج در جهان افزایش مییابد. این به ما نشان می دهد که علاقه در حال افزایش است. وقتی شاهد افزایش صادرات هستیم، هماهنگی این دادهها و یکپارچگی صحیح را میبینیم. در ۵ سال گذشته، تعداد جستجوهای محصولات با استفاده از “ترکی” در جهان تقریبا ۱۰ برابر شده است.