• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3

۵٫۶۱ مترمربع برای هر دانش‌آموز

  • کد خبر : 155074
  • 24 شهریور 1403 - 14:10
۵٫۶۱ مترمربع برای هر دانش‌آموز
یازاکو - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال 1402 برای اولین بار سرانه دانش آموزی از میانگین سرانه دانش‌آموزی کشور فراتر رفت، گفت: این رقم همیشه کمتر بود ولی در حال حاضر 5.61 مترمربع برای هر دانش‌آموز شده است که باید این رقم تا پنج سال آینده به ۶.۱ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فرهاد فرهودی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ در حدود ۹۲۴ میلیارد تومان تعهد خیری اخذ کردیم و در ۶ ماهه اخیر این عدد به ۹۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: در عرض یکسال ۱۱۵ میلیارد تومان تجهیزات مدارس خریدار شده است که همگی با رویکرد توجه ویژه به مناطق محروم و هنرستان‌ها بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس ادامه داد: برای هنرستان‌ها ۱۱ دستگاه سی ان سی خریداری شده است که ۹ مورد از آنها بین هنسرستان‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره بر اجرای طرح شهید عجمیان گفت: این یک طرح مشارکتی است و البته در این طرح صفر تا صد بر عهده نوسازی مدارس نیست بلکه گروه‌های جهادی و خیرین و انجمن‌های اولیا و مربیان نیز مشارکت دارند.

فرهودی افزود: حدود ۳۸ میلیارد تومان برای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس در طرح عجمیان در نظر گرفته است و در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ مدرسه تحت پوشش این طرح در استان هستند.

وی بیان داشت: رویکرد طرح عجمیان، یافتن نقاط ضعف مدارس بود از این‌رو ۳۰ درصد از هزینه برای سرویس‌های بهداشتی در مناطق محروم و کم برخوردار هزینه شد و همچنین تعمیر مدارس، احداث سرویس بهداشتی تعمیر سرویس بهداشتی، آسفالت مدرسه، شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی دیوارهای داخلی ساختمان جز اولویت‌های ما بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: دولت برای طرح عجمیان ۱۶۲ میلیارد تومان اختصاص داده است.

هر سه روز یک مدرسه تحویل آموزش پرورش داد می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: امسال یک مهر باشکوهی خواهیم در استان خواهیم داشت به طوری‌که به همت دولت در ۶ ماهه اول سال جاری هر سه روز یک مدرسه و یا هر روز کاری دو کلاس درس را تحویل سیستم آموزشی خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۱ پروژه آموزشی در قالب ۳۱۶ کلاس درس با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان احداث شده و تقدیم دانش‌آموزان شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان توضیح داد: از این اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان توسط خیرین جذب شده است و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز توسط دولت تامین شده است.

وی بیان داشت: ما طرح ۵۱۲ پروژه نیمه تمام در استان داشتیم که طبق گزارشات اخیر امروز مفتخر هستیم تا مهرماه سال ۱۴۰۳ در حدود ۳۳۳ کلاس درس افتتاح خواهد شد و مابقی طرف ۱۸ ماهه آینده تحویل داده می‌شود.

فرهودی گفت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در ۲۶ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد به طوری که امسال ۵ جشنواره نیز قبل از جشنواره اصلی، در شهرستان‌ها اعم از میانه، مرند، بناب، مراغه برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: ۲۶ مهرماه مدرسه کریم آذربایجان نیز به‌صورت کامل مورد افتتاح قرار خواهد گرفت؛ این مدرسه تماماً دولتی است و هدیه دولت به خیر بزرگوار آقای کریم مردانی آذر است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با قدردانی از تمام خیرین حقیقی و حقوقی، گفت: این عزیزان با دلی پاک و روحی بلند و تفکری عمیق پا به عرصه مدرسه‌سازی گذاشتند و همیشه در کنار دولت بودند.

اگر روستایی زیرساخت گازی داشته باشد، مدرسه نفت‌سوز نخواهیم داشت

وی متذکر شد: آمادگی کامل داریم تا در صورت وجود زیرساخت‌هایی در روستا، مدارس نفت‌سوز را اصلاح کنیم.

فرهودی یادآور شد: سال گذشته برای ۱۷ روستای چاراویماق گازکشی انجام شد که بلافاصله ما نیز سیستم گرمایشی آن مدارس را تغییر دادیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=155074

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});