• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
3

۱٫۵ میلیون هکتار از تالاب‌ها پتانسیل تبدیل‌شدن به منشأ گرد و غبار را دارند

  • کد خبر : 155271
  • 26 شهریور 1403 - 17:00
۱٫۵ میلیون هکتار از تالاب‌ها پتانسیل تبدیل‌شدن به منشأ گرد و غبار را دارند
یازاکو - مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست بر اهمیت ویژه تالاب‌های کشور در زمینه گرد و غبارزدایی تاکید کرد و گفت: ۳۳ تالاب کشور برنامه زیست‌بومی مصوب دارند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، آرزو اشرفی‌زاده صبح دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی دبیرخانه‌های مدیریت زیست‌بومی تالاب‌ها که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد اصلی در مدیریت تالاب‌ها، استقرار رویکرد زیست‌بومی به‌عنوان سیاست اصلی بوده که این فرایند در طی ۱۵ سال اخیر در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۳۳ تالاب کشور برنامه زیست‌بومی مصوب دارند. مدیریت زیست‌بومی به‌نوعی، اشتراک‌گذاری مدیریت با همکاری تمام ذی نفعان با درنظرگرفتن معیشت آنان است.

اشرفی‌زاده با اشاره به برنامه راهبردی تالاب‌های کشور گفت: درصدد هستیم تا در سازمان، مرکزیتی برای رصد تالاب‌های کشور ایجاد کرده و به شکل زنجیروار آن را تحت شبکه قرار دهیم.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: تأمین آب تالاب‌ها هم‌اکنون به دغدغه‌ای جدی برای فعالان این بخش تبدیل شده است که باتوجه‌به نقش گرد و غبارزدایی تالاب‌ها، این موضوع باید به جد پیگیری شود.

وی ادامه داد: ۱.۵ میلیون هکتار از تالاب‌ها در سطح کشور پتانسیل گرد و غبارزایی را دارند که همین موضوع اهتمام در زمینه حفاظت تالاب‌ها را نمایانگر می‌شود.

گفتنی است کارگاه برنامه‌ریزی و آموزشی دبیرخانه‌های مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های کشور به مدت دو روز در تبریز برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=155271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});