• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
4

صادرات محصولات پگاه آذربایجان شرقی به اوراسیا

  • کد خبر : 155491
  • 28 شهریور 1403 - 18:00
صادرات محصولات پگاه آذربایجان شرقی به اوراسیا
یازاکو - مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی از صادرات ماهانه ۵۰۰ تن انواع محصولات لبنی این شرکت به کشورهای اوراسیا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، جلال هاتف غازانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در سال های قبل محصولات این شرکت به چندین کشور منطقه صادر می شد، اما از ۲ سال پیش با حمایت های دولت برنامه ریزی برای صادرات به کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و با واسطه به روسیه صورت گرفت.

به گفته وی در حال حاضر ماهانه بیش از ۵۰۰ تن از محصولات لبنی پگاه آذربایجان شرقی شامل کره، پنیر، دوغ، ماست و محصولات پودرهای به کشورهای منطقه اوراسیا صادر می شود.

هاتف غازانی کشورهای پاکستان، افعانستان، عراق و حاشیه خلیج فارس را از دیگر کشورهای مقصد صادراتی شرکت پگاه آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی از پگاه آذربایجان شرقی به عنوان قدیمی ترین واحد تولیدی و توزیعی لبنیات در ایران پس از شرکت صنایع شیر تهران نام برد و با اشاره به قدمت ۷۰ ساله این شرکت، یادآور شد: هم اکنون تعداد ۳۷۰ نفر در این واحد به طور مستقیم فعالیت داشته و ۱۵۰ نفر نیز در حوزه توزیع با این شرکت همکاری دارند.

هاتف غازانی میزان اشتغال غیرمستقیم شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی را بیش از ۱۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون این شرکت ۱۵۴ قلم انواع محصولات لبنی را تولید و به بازار مصرف استان و تعدادی از استان های همجوار روانه می شود.

وی حجم تولید روزانه شرکت پگاه آذربایجان شرقی را ۳۳۰ تن انواع محصول اعلام کرد که از طریق خرید همین میزان شیر خام صنعتی و سنتی تولید می شود.

هاتف غازانی جامعه هدف شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی را جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر بیان کرد و ادامه داد: در این راستا اقدامات توسعه ای در حال انجام است که اجرای مگاپروژه کشت و صنعت در شهرستان سراب با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی با ظرفیت پنح هزار راسی دام از آن جمله است.

وی توجه به محصولات سلامت محور، برقراری ارتباط با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، توزیع پنیر تبریز در سطح کشور، ورود به حوزه دانش بنیانی، اهتمام جدی به کیفیت محصولات، اشتغالزایی، کمک به تامین مواد اولیه صنایع شیرینی و شکلات و محرومیت زدایی را از اهداف و رویکردهای مهم شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی بیان کرد.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه پاستوریزه آذربایجان شرقی از شرایط مصرف لبنیات در کشور و استان انتقاد و اضافه کرد: متاسفانه در سال های اخیر میزان مصرف این محصولات که ارتباط دایمی و مستقیم با سلامت افراد و آینده نظام سلامت دارد، سیر تنزلی در پیش گرفته و ادامه این روند بسیار نگران کننده است.

هاتف غازانی حذف ارز ترجیحی، تعطیلی تعدادی از کارخانه های لبنی و مشکلات مربوط به نقدینگی واحدهای تولیدی را از عوامل اصلی و مهم در کاهش میزان تولیدات و به تبع آن حجم مصرف لبنیات در کشور بیان کرد و توجه رسانه های گروهی به این موضوع مهم و تلاش برای فرهنگ سازی برای افزایش مصرف این محصولات را خواستار شد.

به گفته وی هم اکنون میزان مصرف سرانه انواع محصولات لبنی در آذربایجان شرقی حدود ۷۰ کیلوگرم است که این رقم در کشورهای اروپایی افزون بر ۴۰۰ کیلوگرم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=155491

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});