• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
1

حضور در نمایشگاه ها لازمه توسعه صنایع دستی است

  • کد خبر : 155887
  • 02 مهر 1403 - 9:45
حضور در نمایشگاه ها لازمه توسعه صنایع دستی است
یازاکو - معاون صنایع‌دستی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برپایی نمایشگاه های مختلف داخلی و حضور در نمایشگاه های بین المللی لازمه توسعه صنایع دستی است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فرشاد به آفرین روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، صنایع‌ دستی را میراثی زنده برای نسل‌های آینده تعریف و اظهار کرد: صنایع‌دستی بازتابی از هنر و فرهنگ گذشتگان است که به‌ طور مداوم با خلاقیت نسل‌های جدید همگام می‌شود.

وی افزود: صنایع‌ دستی با حفظ تکنیک‌ها و مواد اولیه بومی به نسل‌های آینده منتقل شده و علاوه بر حفظ فرهنگ و هویت تاریخی، به‌ عنوان یکی از ستون‌های اقتصادی پایدار با افزایش جذب گردشگران، ملزومات لازم برای اشتغال‌زایی را نیز در جوامع محلی و روستایی فراهم می‌کند.

به آفرین به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری تبریز اشاره کرد و یادآور شد: نمایشگاه‌ها فرصت‌هایی بی‌نظیر برای ارتقای صنایع‌ دستی در سطح ملی و بین‌المللی‌ تلقی می‌ شوند که در این راستا نمایشگاه بین‌المللی تبریز نه‌ تنها به نمایش تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی خواهد پرداخت، بلکه زمینه‌ساز تعاملات فرهنگی و تجاری میان هنرمندان داخلی و بین‌المللی خواهد بود.

وی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری بین‌المللی تبریز را رویداد و فرصتی مغتنم برای معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنری ایران و ایجاد بازارهای جدید برای هنرمندان و تولیدکنندگان این حوزه دانست.

به آفرین ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی تبریز با محوریت تولیدات صنایع‌ دستی، زمینه‌ای ایده‌آل برای ارائه دستاوردها و محصولات متنوع هنرمندان ایرانی فراهم می‌کند و می‌تواند با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و به‌ عنوان محرک اقتصادی به افزایش میزان صادرات تولیدات صنایع‌دستی کمک شایانی کند.

وی به نقش مؤثر این نمایشگاه در حمایت از صنایع‌دستی بومی اشاره و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای کهن‌شهر تبریز به‌ عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و هنری کشور، این نمایشگاه می‌تواند موجب تقویت جایگاه ایران در بازارهای جهانی و کمک به حفظ و احیای صنایع‌دستی هنرهای سنتی شود.

یازدهمین نمایشگاه‌ ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=155887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});