• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
3

یک هزار و پانصد مغازه اوقاف در بازار تبریز / وقف به عنوان اقتصاد چهارم معرفی شده است

  • کد خبر : 155941
  • 02 مهر 1403 - 14:53
یک هزار و پانصد مغازه اوقاف در بازار تبریز / وقف به عنوان اقتصاد چهارم معرفی شده است
یازاکو - مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان گفت : سازمان اوقاف استان بیش از یک هزار و پانصد مغازه در بازار مسقف تبریز دارد که متاسفانه مستاجراین اجازه های خود را پرداخت نمیکنند .

به گزارش یازاکو‌، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی ، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف عنوان کرد: نخستین واقف جهان اسلام، پیامبر اکرم(ص) و سپس اهل بیت(ع) است، ایام ولادت نبی اعظم اسلام پیامبر رحمت و زیبایی‌ها به عنوان هفته وقف نامیده شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در تشریح فعالیت‌های این اداره کل نیز گفت: مجموعه اداره کل اوقاف استان یک مجموعه گسترده و پاسدار نیات واقفان بوده و وظیفه اصلی آن نیز تولیت موقوفات، عمل به نیت واقفان خیراندیش، مدیریت امامزادگان استان و مدیریت ۶ هزار مساجد استان است و حتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، بهره وری و حفظ حریم موقوفات فعالیت دارد.

وی با بیان این‌که امامزادگان مدفون در آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته مظلوم واقع شده بودند، اظهار کرد: اکنون با عنایت اهل بیت(ع)، لطف مولا صاحب الزمان(عج) و به واسطه کمک خیران عزیز عملیات عمرانی، آبادانی و کارهای ویژه فرهنگی در بیش از ۲۰۰ امامزاده مدفون استان آغاز شده است
.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به رونمایی از ضریح امامزاده حلیمه خاتون در هفته وقف امسال، افزود: اکنون در راستای تحقق بخشی به منویات مقتدای اسلامی که قطب فرهنگی زیرساخت لازم دارد، ضریح مطلا در اغلب امامزاده‌های شاخص استان نصب شده است.

وی به برگزاری برنامه‌های ویژه آرامش
بهاری در ایام نوروز، ضیافت الهی در ماه رمضان، نشاط معنوی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، شمیم حسینی در ایام ماه محرم، مهر تحصیلی در بازگشایی مدارس و سایر برنامه‌های روزانه شامل اقامه نمازهای جماعت و دعا و مناجات در مساجد و امامزادگان استان اشاره کرد.

تاکید کرد: اگر تمامی کارهای عمران و آبادانی امامزادگان سطح استان را هم جمع کنیم با شاه چراغ و حتی آستان سید علا الدین حسین شیراز هم قابل مقایسه نیست
.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که ساخت و ساز در امامزادگان بر اساس کمک‌ها و نیات مردمی انجام می‌گیرد، گفت: وقف می‌تواند به عنوان اقتصاد چهارم در کنار اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی تعریف شود. 
وی ادامه داد: وقف به عنوان اقتصاد پایدار کمک بزرگی به صنعت و محصولات باغی دارد و در این راستا بزرگترین سردخانه در منطقه آزاد ارس با ظرفیت ده هزار تن با سرمایه گذاری اپاره اوقاف احداث شده است .

وی خاطر نشان شد : تبریز پس از ۱۰ سال میزبان بزرگترین رویداد قرآنی کشور در آذر ماه سال جار ی خواهد بود.

وی گفت: تا یک ماه آینده موزه وقف ، قرآن و‌کتابت با تفاهم‌نامه ای که بین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان امضا شده است به مسجد مبود انتقال پیدا خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=155941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});