• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
1

۲۲ هزار تن سیب‌زمینی از استان اردبیل صادر شد

  • کد خبر : 156039
  • 03 مهر 1403 - 13:30
۲۲ هزار تن سیب‌زمینی از استان اردبیل صادر شد
یازاکو - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از صادرات ۲۲ هزار تن محصول سیب زمینی برداشت شده امسال کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، غفور آقایی گفت: این میزان محصول سیب زمینی طی یک ماه گذشته از استان اردبیل به مقصد کشورهای ترکمنستان، افغانستان، عراق، جمهوری آذربایجان، روسیه و امارت متحده عربی صادر شده است.

وی روند صادرات محصول سیب زمینی تولید سال جاری استان اردبیل را مطلوب خواند و بیان کرد: با توجه به رغبت بازارهای خارجی و داخلی برای خرید محصول باکیفیت سیب زمینی اردبیل، پس از کاهش شدید قیمت، نرخ خرید و فروش عمده این محصول در روزهای گذشته کمی افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از معرفی ۱۷ نفر از دلالان محصول سیب زمینی به مراجع قضایی و مالیاتی با هدف برخورد با آنها خبر داد و اضافه کرد: این افراد به علت اخلال در بازار و فرار از پرداخت مالیات خرید و فروش سیب زمینی، موجب در اخلال در نظام اقتصادی کشور و زیان کشاورزان شده بودند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت محصول سیب زمینی طی روزهای اخیر در پی این اقدام و رونق روند صادرات، پیش بینی کرد که قیمت محصول سیب زمینی در روزهای آینده به ارقام مورد نظر کشاورزان نزدیک خواهد شد ولی اکنون هر کیلوگرم این محصول با قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ریال خرید و فروش می شود.

آقایی همچنین با بیان این که حدود ۸۰ درصد محصول مزارع سیب مینی استان اردبیل برداشت شده است، گفت: با ادامه روند کنونی صادرات و خرید و فروش، قیمت معامله این محصول در ماه های آینده ترمیم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});