• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
1

ترکیه قصد دارد “قلب” حمل و نقل ریلی جهانی باشد

  • کد خبر : 156077
  • 03 مهر 1403 - 19:30
ترکیه قصد دارد “قلب” حمل و نقل ریلی جهانی باشد
یازاکو - عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، گفت: ترکیه قصد دارد با سرمایه گذاری های انجام شده به "قلب" حمل و نقل ریلی در سراسر جهان تبدیل شود و در نتیجه سهم بیشتری از حجم حمل و نقل بین آسیا و اروپا که حدود 75 میلیارد دلاراست دریافت کند.

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح اورال اوغلو گفت: ما درحال برنامه ریزی و کار برای تحقق این هدف و بهبود کیفی قطارها تا سال ۲۰۵۳ هستیم.

وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: ۸۵۵۴ کیلومتر راه آهن برای شبکه راه آهن سریع السیر ترکیه ساخته خواهد شد.
وی گفت: تاریخ راه‌آهن ترکیه با اولین خط در سال ۱۸۵۶ آغاز شد، خط ۱۳۰ کیلومتری ازمیر – آیدین در جنوب غربی ترکیه و اکنون شبکه راه‌آهن این کشور ۱۴۰۰۰ کیلومتر است.

اورال اوغلو گفت: برای اولویت‌بندی راه‌آهن و اطمینان از ادغام همه زیرساخت‌های سفر، تعداد بنادر، تأسیسات صنعتی و مراکز لجستیکی در شبکه راه‌آهن و همچنین کریدورهای راه‌آهن بین‌المللی افزایش خواهد یافت.
وی افزود: زیرساخت های حمل و نقل شهری از کمک های انجام شده به شبکه ریلی کشور بهره مند خواهد شد.
ما پروژه‌های راه‌آهن را از طریق سیستمی امن، راحت، یکپارچه، مقاوم در برابر بلایا، سازگار با محیط زیست و در دسترس اجرا خواهیم کرد و اتصال ریلی به مراکز بار در مناطق صنعتی سازمان‌یافته، بنادر و معادن فراهم می‌کنیم، زیرا در حال حاضر میانگین سرعت تجاری را افزایش داده‌ایم. حمل و نقل ریلی بار در سال جاری ۲۸ درصد و با هدف افزایش آن به ۳۸ درصد در سال ۲۰۲۸ است.

راه آهن به عنوان یک اولویت

اورال اوغلو گفت:بخش راه آهن از سال ۲۰۰۳ یک اولویت استراتژیک برای بخش حمل و نقل بین المللی بار و مسافر ترکیه بوده است.

ما از اتصال خطوط راه‌آهن خود به مراکز لجستیک، فرودگاه‌ها و بنادر اطمینان حاصل کردیم، زیرا نیاز به حمل‌ونقل ترکیبی را درک می‌کنیم. هدف ما این بود که حمل‌ونقل ریلی نه تنها به خط شرق به غرب، بلکه بین سواحل شمالی و جنوبی کمک کند.
وی گفت: ۲۸۶ خط انتقال به طول ۴۳۹ کیلومتر در شبکه ریلی، ۴۵ درصد کل حمل و نقل ریلی کشور را جابجا می کند و این کشور قصد دارد ساخت تمام خطوط انتقال ریلی را تا سال ۲۰۲۶ به پایان برساند و مجموع آن را به ۶۵۴ کیلومتر برساند.
وی افزود: شبکه راه آهن در ترکیه با شبکه قطارهای سریع السیر که از پایتخت ترکیه آنکارا و استانبول تا بسیاری از استان های دیگر امتداد دارد، به مردم خدمت می کند و زمان سفر بین شهری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
وی گفت:در ۲۲ سال گذشته، این کشور با متحد کردن سه شرکت راه آهن در یک شرکت، شرکت صنعت وسایل نقلیه ریلی ترکیه (Türasaş)، بزرگترین سازنده وسایل نقلیه سیستم ریلی در خاورمیانه، به شتاب جدیدی در تولید سیستم ریلی دست یافته است.
وی خاطرنشان کرد: محصولات اصلی، حیاتی و فرعی مانند لکوموتیوهای نسل جدید، مجموعه قطارهای دیزلی و برقی، واگن های سواری، واگن های باری، مبدل ها و موتورهای کششی، موتورهای دیزلی و سیستم های مدیریت کنترل قطار مطابق با استانداردهای بین المللی را در داخل این کشور تولید می شود.

دهمین اپراتور برتر قطار سریع السیر جهان

اورال اوغلو همچنین گفت که ترکیه با ساخت بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر خط قطار سریع السیر به دهمین اپراتور بزرگ قطار سریع السیر در جهان تبدیل شده است.
در حالی که پروژه های بیشتری در حال انجام است که مهم ترین آنها به عنوان “تونل بزرگ استانبول” شناخته می شود.
وی گفت: سومین و طولانی ترین تونلی که از زیر تنگه بسفر عبور می کند، تونل بزرگ استانبول ۱۱ خط راه آهن مختلف را به هم متصل می کند تا روزانه ۶٫۵ میلیون نفر از آن استفاده کنند.
این وزارتخانه در نظر دارد ۲۵ درصد از پروژه را تا سال آینده و کل پروژه را در سال ۲۰۲۸ تکمیل کند.
در همین حال، پروژه قطار فوق سریع آنکارا-استانبول به طول ۶۰۸ کیلومتر در سال ۲۰۳۴ تکمیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});