به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح اورال اوغلو گفت: ما درحال برنامه ریزی و کار برای تحقق این هدف و بهبود کیفی قطارها تا سال 2053 هستیم.
وزیر ترکیه خاطرنشان کرد: 8554 کیلومتر راه آهن برای شبکه راه آهن سریع السیر ترکیه ساخته خواهد شد.
وی گفت: تاریخ راهآهن ترکیه با اولین خط در سال 1856 آغاز شد، خط 130 کیلومتری ازمیر – آیدین در جنوب غربی ترکیه و اکنون شبکه راهآهن این کشور 14000 کیلومتر است.
اورال اوغلو گفت: برای اولویتبندی راهآهن و اطمینان از ادغام همه زیرساختهای سفر، تعداد بنادر، تأسیسات صنعتی و مراکز لجستیکی در شبکه راهآهن و همچنین کریدورهای راهآهن بینالمللی افزایش خواهد یافت.
وی افزود: زیرساخت های حمل و نقل شهری از کمک های انجام شده به شبکه ریلی کشور بهره مند خواهد شد.
ما پروژههای راهآهن را از طریق سیستمی امن، راحت، یکپارچه، مقاوم در برابر بلایا، سازگار با محیط زیست و در دسترس اجرا خواهیم کرد و اتصال ریلی به مراکز بار در مناطق صنعتی سازمانیافته، بنادر و معادن فراهم میکنیم، زیرا در حال حاضر میانگین سرعت تجاری را افزایش دادهایم. حمل و نقل ریلی بار در سال جاری 28 درصد و با هدف افزایش آن به 38 درصد در سال 2028 است.
راه آهن به عنوان یک اولویت
اورال اوغلو گفت:بخش راه آهن از سال 2003 یک اولویت استراتژیک برای بخش حمل و نقل بین المللی بار و مسافر ترکیه بوده است.
ما از اتصال خطوط راهآهن خود به مراکز لجستیک، فرودگاهها و بنادر اطمینان حاصل کردیم، زیرا نیاز به حملونقل ترکیبی را درک میکنیم. هدف ما این بود که حملونقل ریلی نه تنها به خط شرق به غرب، بلکه بین سواحل شمالی و جنوبی کمک کند.
وی گفت: 286 خط انتقال به طول 439 کیلومتر در شبکه ریلی، 45 درصد کل حمل و نقل ریلی کشور را جابجا می کند و این کشور قصد دارد ساخت تمام خطوط انتقال ریلی را تا سال 2026 به پایان برساند و مجموع آن را به 654 کیلومتر برساند.
وی افزود: شبکه راه آهن در ترکیه با شبکه قطارهای سریع السیر که از پایتخت ترکیه آنکارا و استانبول تا بسیاری از استان های دیگر امتداد دارد، به مردم خدمت می کند و زمان سفر بین شهری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
وی گفت:در 22 سال گذشته، این کشور با متحد کردن سه شرکت راه آهن در یک شرکت، شرکت صنعت وسایل نقلیه ریلی ترکیه (Türasaş)، بزرگترین سازنده وسایل نقلیه سیستم ریلی در خاورمیانه، به شتاب جدیدی در تولید سیستم ریلی دست یافته است.
وی خاطرنشان کرد: محصولات اصلی، حیاتی و فرعی مانند لکوموتیوهای نسل جدید، مجموعه قطارهای دیزلی و برقی، واگن های سواری، واگن های باری، مبدل ها و موتورهای کششی، موتورهای دیزلی و سیستم های مدیریت کنترل قطار مطابق با استانداردهای بین المللی را در داخل این کشور تولید می شود.
دهمین اپراتور برتر قطار سریع السیر جهان
اورال اوغلو همچنین گفت که ترکیه با ساخت بیش از 2200 کیلومتر خط قطار سریع السیر به دهمین اپراتور بزرگ قطار سریع السیر در جهان تبدیل شده است.
در حالی که پروژه های بیشتری در حال انجام است که مهم ترین آنها به عنوان “تونل بزرگ استانبول” شناخته می شود.
وی گفت: سومین و طولانی ترین تونلی که از زیر تنگه بسفر عبور می کند، تونل بزرگ استانبول 11 خط راه آهن مختلف را به هم متصل می کند تا روزانه 6.5 میلیون نفر از آن استفاده کنند.
این وزارتخانه در نظر دارد 25 درصد از پروژه را تا سال آینده و کل پروژه را در سال 2028 تکمیل کند.
در همین حال، پروژه قطار فوق سریع آنکارا-استانبول به طول 608 کیلومتر در سال 2034 تکمیل خواهد شد.
