• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
1

افتتاح ۴ کارگاه اشتغال در زندانهای تبریز و مراغه

  • کد خبر : 156177
  • 04 مهر 1403 - 14:30
افتتاح ۴ کارگاه اشتغال در زندانهای تبریز و مراغه
یازاکو - با حضور مدیرکل دفتر برنامه‎‌ریزی، اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های کشور ۴ کارگاه در زندان‌های تبریز و مراغه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مجید احسانی در جمع اعضای شورای اداری و برنامه‌ریزی زندان‌های استان آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: بنا بر تأکید ریاست محترم سازمان زندان‌ها اشتغال صنعت محور مبتنی بر دو راهبرد خوابگاه ـ کارگاه به‌عنوان اولویت دوم تعیین شد که همان ابتدای سال اقدامات مؤثری در جهت اجرای این اولویت برنامه‌ریزی و به همت مدیران محترم کل زندان‌های کشور همکاران محترم بنیاد تعاون و انجمن حمایت زندانیان رقم خورد.

وی افزود: از ابتدای سال تا به این زمان ۱۸ کارگاه صنعت محور منطبق با اولویت دوم سازمانی در سراسر کشور افتتاح که با افتتاح ۴ کارگاه در این استان این تعداد به ۲۲ طرح رسید که تا پایان سال بیش از ۱۴ طرح دیگر بعد از اتمام مراحل اجرایی آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی،اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های کشور در ادامه ضمن اشاره به دیگر اقدامات در خصوص ارتباط با کارآفرینان و خیرین اظهار داشت: ارتباط با خانه صمت ایران؛ کارآفرینان و نمایندگان اشتغال سراسر کشور صورت‌گرفته اما انتظار می‌رود که مدیران کل محترم کل کشور در حوزه استانی خود این ارتباطات و تعاملات را در دستور کار خود قرار دهند.

اشتغال ۱۹۰ نفر در زندان

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح ۴ کارگاه جدید در زندان‌های استان گفت: یک کارگاه شامل کارگاه تولید چسب صنعتی و هارد باکس در زندان شهرستان مراغه و در فضای به متراژ ۳۰۰ متر مربع به همت انجمن حمایت زندانیان مراغه و بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان انجام گرفت که ۳۷ زندانی در آن مشغول بکار خواهند بود.

جوادی در ادامه گفت:۳ کارگاه نیز شامل کارگاه تولید کفش و کارگاه تولید انواع میز و صندلی فلزی ویلائی سایر مصنوعات فلزی در فضای به متراژ ۸۰۰ مترمربع ایجاد شده که در این کارگاه‌ها نیز زمینه اشتغال ۱۲۱ نفر از زندانیان فراهم شده است که این تعداد به ۱۹۰ نفر قابل‌افزایش است.

شایان‌ذکر اینکه مدیرکل دفتر برنامه ریزی، اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های کشور و هیئت همراه وی با حضور در کارخانجات زندان تبریز از همه کارگاه‌های زندان تبریز بازدید کردند.

همچنین احسانی به‌اتفاق مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی با حضور در دفتر دادستان مرکز استان با وی دیدار و در خصوص اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان استان به گفتگو پرداخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});