• امروز : جمعه - ۱۳ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
0

درخواست توقیف گواهینامه رانندگانی که راهنما نمی زنند از مجلس ملی ترکیه!

  • کد خبر : 156941
  • 13 مهر 1403 - 19:30
درخواست توقیف گواهینامه رانندگانی که راهنما نمی زنند از مجلس ملی ترکیه!
یازاکو - صدها درخواست جالب از جمله درخواست توقیف گواهینامه رانندگانی که راهنما نمی زنند، ممنوعیت برگزاری عروسی در کوچه و جلوگیری از ازدواج فامیلی به کمیسیون دادخواست مجلس ملی ترکیه ارسال شده است.

کشور پهناور ترکیه سرزمین اقوام گوناگونی از ترکها و عربها گرفته تا کردها و مسلمانان شیعه و سنی و مسیحیان و یهودیان است و این تنوع قومی و فرهنگی، در عین زیبایی و جذابیت خود، گاه مشکلاتی را بوجود می آورد.

کمیسیون دادخواست مجلس بزرگ ملی ترکیه که مسئول دریافت درخواستهای شهروندان و بررسی آن است در گزارش اخیر خود فهرستی از درخواستهای شهروندان را منتشر کرده که در میان آنها درخواستهای متفاوت و گاه جالب توجهی دیده می شود .

از جمله جالب ترین این درخواست ها درخواست یک شهروند اهل وان است که به کمیسیون مراجعه کرده و خواستار تنظیم قانونی برای ممنوعیت برگزاری عروسی ها در کوچه ها و انفجار , آتش بازی در این عروسی ها شد. حقیقت این است که در ترکیه این امری بسیار رایج است و ممکن است سه شبانه روز در مقابل منزلتان نواختن ساز و دهل با بلندترین صدای ممکن، آتش بازی و شلیک گلوله از بعد از ظهر تا نیمه های شب ادامه یابد و به مخیله برگزارکنندگان هم خطور نکند که ممکن است این سروصدا مزاحم کسی باشد!

در موردی دیگر یکی از شهروندان متقاضی از آنکارا درخواست کرده تا علاوه بر اعمال جریمه مالی برای رانندگانی که هنگام دور زدن یا تغییر لاین در ترافیک راهنما نمی زنند، مقررات قانونی برای توقیف گواهینامه در نظر گرفته شود. خیلی سربسته بگوییم، رانندگی در ترکیه آسان تر از ایران نیست!

در موردی دیگر دشهروندی که از پرداخت هزینه استخر مجتمع مسکونی خود با وجود اینکه هرگز از آن استفاده نکرده بود، شکایت داشت، با مراجعه به کمیسیون مقررات ، قانونی مبنی بر دریافت وجه فقط از افرادی که از استخر استفاده می کنند، درخواست کرد. جالب است بدانید ساکنین مجتمع های مسکونی که امکاناتی نظیر پارکینگ و استخر و باشگاه بدنسازی و … دارند، صرف نظر از اینکه از این امکانات استفاده کنند یا نه، هر ماه مبلغی را تحت عنوان عایدات به مدیریت مجموعه می پردازند که میزان آن در برخی موارد گاه با اجاره یک آپارتمان در خارج از مجموعه های مسکونی برابری می کند!

دریک مورد جالب دیگر شهروندی به کمیسیون مراجعه کرده و در برابر مرگ سگهای خیابانی، درخواست مرگ خودخواسته (اوتانازی) کرده است!

قرار گرفتن درمان های ارتودنسی غیر زیبایی افراد بالای ۱۸ سال تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، افزایش مدت مرخصی زایمان، لغو امکان دریافت حقوق همسر برای زنان مطلقه یا فوت شده، معافیت کنسول های بازی از حقوق گمرکی، جلوگیری از ازدواج های فامیلی، ایجاد وزارت دریانوردی مستقر در استانبول، حذف حق سفر رایگان برای شهروندان بالای ۶۵ سال، حذف اجداد مجرم از شجره نامه افراد و افزایش حداکثر سرعت مجاز موتورسیکلت از جمله دیگر درخواست هایی است که شهروندان ترکیه به مجلس ملی این کشور ارائه کرده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=156941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});