• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1

آیین‌های نکوداشت هفته ملی کودک در آذربایجان شرقی آغاز شد

  • کد خبر : 157044
  • 14 مهر 1403 - 16:00
آیین‌های نکوداشت هفته ملی کودک در آذربایجان شرقی آغاز شد
یازاکو - آیین‌های نکوداشت هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان برای آینده» با هدف افزایش توجه بزرگسالان به حقوق کودکان با اجرای برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی در استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: آیین‌های نکوداشت هفته ملی کودک در ۲ بخش برای کودکان و برای بزرگسالان در زمینه های متنوع و گسترده فرهنگی، هنری و ادبی در روزهای ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین‌های هفته ملی کودک با همکاری و مشارکت برخی از نهادها و دستگاه‌های استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه آگاهی بخشی و افزایش توجه بزرگسالان به حقوق کودکان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این برنامه‌هاست، ادامه داد: بخشی از مخاطبان هفته ملی کودک بزرگسالان هستند که در این زمینه نشست‌های تخصصی با حضور صاحب نظران و کارشناسان در موضوعات مختلف از قبیل رسانه و فضای مجازی، سلامت و بهداشت فردی و روحی کودکان، محیط زیست و ایمنی و مراقبت به میزبانی مراکز کانون در تبریز و شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در هفته ملی کودک تماشاخانه سیار کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان با حضور در برخی از مدارس محروم و روستایی، برنامه‌های متنوعی را برگزار خواهد کرد.

بینش برگزاری دورهمی کانون یاران استان، برپایی نمایشگاه‌های آثار هنری و ادبی کودکان، مهرواره شعرخوانی کودکان و اجرای طرح یک روز با کانون را از برنامه‌هایی عنوان کرد که به همین مناسبت در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری جشن بزرگ هفته ملی کودک در تبریز تاکید کرد: این برنامه به همت و مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز ۱۸ مهر ماه با حضور خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی در تبریز و با برگزاری برنامه‌های مختلف و تجلیل از کودکان برگزیده و فعالان حوزه کودک برگزار خواهد شد.

بینش حضور در بیمارستان کودکان و راه‌اندازی کتابخانه و میز بازی ویژه کودکان بستری در این بیمارستان و همچنین حضور در شیرخوارگاه احسان را از دیگر برنامه‌های این مناسبت عنوان کرد.

اسامی روزها و روزشمار هفته ملی کودک به‌شرح زیر اعلام شده است:

– ۱۴ مهر: «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»

– ۱۵ مهر: «برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر»

– ۱۶ مهر: «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»

– ۱۷ مهر: «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسئولانه‌تر»

– ۱۸ مهر: «برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر»

– ۱۹ مهر: «برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر»

– ۲۰ مهر: «برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});